سپهسالار تحریف و تشویش می خواهد/ جهاد برای تبیین دروغ اختاپوس به رسانه های صهیونیستی


ساعت: 10:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۶
کد خبر: 1816221

فضای مجازی به رهبری نیاز دارد که هم سطح سواد رسانه ای را در جامعه بالا ببرد و هم فرماندهی در زمینه تحریف و اخلال در افکار عمومی باشد و جبهه مردمی انقلاب را در برابر هجمه دشمن رهبری کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما ; امروزه تکذیب اخبار جعلی در فضای مجازی به بخشی از ارزش‌های خبری مطبوعات تبدیل شده است، نی‌هایی که در فضای مجازی می‌چرخد و دست به دست هم می‌دهد و باعث وحشت یا برانگیختن احساسات مردم می‌شود.

از حضور 5 هزار نیروی امنیتی چین در ایران تا شکستن سنگ قبر شجریان، از فرار رئیس جمهور اوکراین تا تیراندازی در ایذه، این شایعات حکایت از نوسانات فضای مجازی او دارد.

از سوی دیگر، گاهی کارشناسان و تکنسین هایی که می خواهند به این شایعات پاسخ دهند، به دلیل اعتبار بیشتر این شایعات مورد هجمه مصرف کنندگان قرار می گیرند و صدای حقیقت در بطن کلمات و عبارات خفه می شود زیرا مردم به آنچه در فضای مجازی وجود دارد اعتقاد دارند. افراد مختلف و حتی مورد اعتماد را شنید.

ماجرا وقتی غم انگیزتر می شود که رسانه های معاند با سوء استفاده از این احساسات مردمی که در اثر لایه های دروغ و تحریف ایجاد می شود، طرف افراد ساده لوحی را می گیرند که به این مسائل اعتقاد دارند و می گویند نوبت شماست که داستان خود را بگویید. مشکل این است که بین واقعیت و شایعات و بین حقیقت و باطل شکاف عمیقی وجود دارد که گاهی اوقات دو فرد بالغ و تحصیل کرده نمی خواهند با هم بحث کنند و به حرف های یکدیگر گوش دهند.

این سوالات نشان دهنده اهمیت جهاد تبیینی است که مقام معظم رهبری در فضای مجازی فرموده اند. بیایید جهاد دفاعی داشته باشیم. ما همچنان در جهاد ابتدایی و دعوت به مقابله با توطئه دشمن در فضای مجازی هستیم.

این زخم ها نیز از شکاف جبهه های انقلاب و رسانه هایی که می خواهند آرمان های انقلاب را دنبال کنند، نمک پاشیده می شود و این نشان می دهد که فضای مجازی به رهبری نیاز دارد که بتواند هم سطح سواد رسانه ای جامعه و هم دیکتاتور را بالا ببرد. میدان تحریف و تشویش است. باید عمومی باشد و جبهه مردمی انقلاب را در مقابل حمله دشمن رهبری کند.

موضوع مهمی که شاید در فضای مجازی به عنوان حراست مقدس جبهه وسیعی را در برابر ایدئولوژی کفر و ظلم در فضای مجازی ایجاد نکرده باشد این است که برخی می گویند ما دشمن فرضی ساخته ایم یا اعتقادی به وجود دشمن در صفوف دشمن ندارند. مدافعان بقایای این تبلیغات مسموم به تدریج فعالان اجتماعی را دلسرد و دلسرد کردند و حتی آنها را از خود دور کردند.

همه ما باید بپذیریم که وقتی مقام معظم رهبری از جهاد یاد می کنند یعنی دشمن در میان ماست و در اولین قدم این مبارزه باید جهاد کنیم چرا که شاید راستش از بی اعتباری تا مالی متحمل ضرر شویم. خسارات ناشی از کوهستان از شایعات و شایعات.

از سوی دیگر، از نظر مسلمانان، جهاد اسلامی اهدافی چون رفع کفر، مبارزه با دشمنان دین و ارتداد، حفظ نظام اسلامی و حفظ مرزها را در پی دارد و از دیدگاه آنان این اهداف، این نوع جنگ را بر سایر جنگ ها برتری می بخشد. بیایید در جهاد تباین با چنین اهداف و آرمان هایی قدم برداریم و در این راستا و نیاز به جهاد تباین، نخبگان این بخش در فضای مجازی گرد هم آمده اند.


da37505c 7f26 4431 a1e5 52b16d6f5d29 خبر خاکستری


تلاش شبکه رسانه‌ای صهیونیستی اختاپوس از فضای مجازی برای پیروزی در جنگ روایت

یکی از کارشناسان سیاسی در این زمینه می گوید: «کسی در فضای مجازی پیروز جنگ است که داستانش را طوری تعریف می کند که مورد قبول جامعه باشد. این کار را انجام می دهند، باعث آسیب به ذهنیت و درک این تولید محتوا می شود.

حسن بیارجمندی معتقد است کسانی که فکر می کنند بدون حضور محسوس در جهاد تبیین و جنگ روایی پیروز می شوند، سخت در اشتباه هستند.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه جهاد معتقد نیستم که باید کمیت و کیفیت مورد توجه قرار گیرد و اقلیت خلاق می تواند برنده داستان ها باشد. سردار سلیمانی در جبهه های سوریه و عراق در اقلیت بود، اما حضور او در این نبردها پیام پیروزی را به همراه داشت، زیرا این باور تثبیت شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شبکه رسانه ای صهیونیستی اختاپوس از فضای اینستاگرام، یوتیوب و … برای پیروزی در جنگ روایت استفاده می کند و باید بتوانیم با این تبلیغات مقابله کنیم و باید در این زمینه اشراف کامل داشته باشیم.


64bb36f5 701b 430b 9466 e42e53dd0973 خبر خاکستری


استفاده از ظرفیت همه اقشار مختلف جامعه در جهاد تبیینی

سید پیام حسینی مشاور استاندار در فضای مجازی نیز معتقد است که مقام معظم رهبری رسانه ها را خط مقدم جهاد می دانند و رسانه ها نقش اساسی دارند و یکی از نکاتی که کم کاری را نشان می دهد این است که بسیاری مردم هنوز جهاد آگاه نیستند. نحوه درخواست.

حسینی گفت: جهاد تبیین با هدف مشارکت دادن اقشار مختلف جامعه است و همه اقشار مردم باید تلاش کنند تا بتوانند در این عرصه قدم بردارند.

وی معتقد است: اخبار منفی از رسانه ها اعتبار بیشتری برای مردم پیدا کرده و رسانه ها به این موضوع رسیده اند و اخبار تشویقی و مثبت به پذیرش افکار و نظرات مردم افتخار کرده اند، بنابراین برخی اخبار خوب و حتی برخی آمار و اطلاعات. بازنشر شده است.


79d3ad9a 16bd 45eb bcb6 3b77b2f06064 خبر خاکستری


ضرورت تشکیل کارگروه تبیین جهاد در فضای مجازی

رضا روشنی همچنین معتقد است که مقام معظم رهبری می فرمایند جهاد تبیین نیازی به هشتگ و همایش ندارد و منظور معظم له این است که جهاد تبیین مردم در میدان می خواهد بتواند توطئه های دشمن را خنثی کند و شبهات را برطرف کند.

مسئول فضای مجازی بسیج گلستان ادامه داد: پاسخگویی به شبهات دینی و فعالیت های اجتماعی و آموزشی در حوزه سلامت جامعه یکی از مواردی است که باید به آن توجه شود.

روشنی یادآور شد: به فرموده مقام معظم رهبری جهاد تبیین در درجه اول رسانه ها هستند و مقام معظم رهبری از دیکتاتوری رسانه ها برای بزرگ نمایی مشکلات استفاده می کنند و این واقعیت تلخی است که جهاد تبیین را بر آن قرار می دهد. همه ما.”


56fcc8dc 8f46 4277 9054 32f204968290 خبر خاکستری

سید موسی حسینی جانشین فرمانده سپاه نینوا استان گلستان نیز گفت: امیدواریم انسجام و همگرایی در فضای مجازی برای تبیین جهاد ایجاد شود. دفاع از مقدسات در جنگ برای ما سخت بود.

جانشین فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: شهدا و ایثارگران ما در دوران دفاع مقدس اوج اتحاد خود را به نمایش گذاشتند و هنوز به این هم افزایی در فضای مجازی و جبهه انقلاب اسلامی نرسیده ایم. ما باید مشکلات دوران جبهه انقلاب را برطرف کنیم و بتوانیم در این زمینه کارگاهی تشکیل دهیم.

حسینی گفت: در تبیین جهاد باید تمرکز ما بر روی جوانان و نوجوانان باشد که در این بخش شناسایی ظرفیت های جدید و شبکه سازی حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید