وقتی یوونتوس و بارسا هم به ستاره ها تکیه می کنند

وقتی یوونتوس و بارسا هم به ستاره ها تکیه می کنند

تابستان گذشته اتفاق عجیبی رخ داد و اندکی پس از جدایی لیونل مسی از تیم همیشگی خود بارسلونا، کریستیانو رونالدو تصمیم گرفت قدم جدیدی در فوتبال خود بردارد و یوونتوس را ترک کند.

حالا در کمال تعجب همگان نه تنها جدایی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو مانع از تکیه بارسلونا و یوونتوس به این دو فوق ستاره نشد، بلکه وضعیت آنها نسبت به فصل گذشته بسیار بدتر شده است.

جدایش، جدایی
در 5 آگوست 2021، بارسلونا اعلام کرد که مذاکرات برای تمدید قرارداد او با لیونل مسی شکست خورده است و این فوق ستاره پس از 17 فصل نوکمپ را ترک خواهد کرد. کاتالان‌ها مشکلات و محدودیت‌های مالی داشتند که باعث شد نتوانند کاپیتان و بهترین ستاره خود را حفظ کنند. پنج روز بعد مسی به پاری سن ژرمن پیوست.

جدایی کریستیانو رونالدو از یوونتوس کمی متفاوت بود. مثل اتفاقی که برای او در رئال مادرید افتاد. این بازیکن پس از حضور در یوونتوس تصمیم گرفت تورین را برای یک چالش جدید ترک کند. سرانجام در 27 آگوست 2021 تصمیم خود برای بازگشت به منچستریونایتد را نهایی کرد. او فصل را با یوونتوس آغاز کرد، اما خیلی زود به اولدترافورد نقل مکان کرد.

حالا با گذشت 4 ماه از جدایی این دو بازیکن و رقبای همیشگی، تیم های سابق آنها متوجه شده اند که زندگی بدون ابرستاره ها آسان نیست. هر دو تیم تا رسیدن به اهداف خود در این فصل فاصله زیادی دارند و شرایط بارسلونا با سقوط از لیگ قهرمانان اروپا فاجعه بارتر است.

روزهای سرد بارسلونا بدون مسی
بعد از 17 فصل مجبور شدند بدون مسی زندگی کنند. آنها رونالد کومان را روی نیمکت داشتند و آنتوان گریزمان تصمیم گرفت تیم را ترک کند. آنها لوک دانگ مهاجم سویا را به خدمت گرفتند. اما کم کم شرایط تیم رو به وخامت است. بارسلونا بدون ایده، بدون ریتم، بدون هدف و بدون نگرش به کار خود ادامه می دهد.

حتی اکنون با بارسلونا، بارسلونا چیزی کم دارد. آنها هیچ گلی ندارند و سرخیو بوسکتس در خط میانی نسبت به سایر هافبک ها فاصله زیادی دارد. مارک آندره تراشتگن در دروازه، کیفیتی مثل قبل ندارد و بسیاری از بازیکنان دیگر نیز مشکلات خود را داشته اند. شرایط بارسا در زمان ژاوی کمی بهتر شده است، اما ستاره سابق کارهای زیادی برای انجام دادن دارد. لحظه مثبت بارسلونا کنونی تنها حضور جوانانی مانند آنسو فاتی، پدر، گاو و … است.

رونالدو یوونتوس را ترک کرد
رونالدو در 134 بازی برای یوونتوس 101 گل به ثمر رسانده است و علیرغم انتقاداتی که از او در ایتالیا می شود، آمار خیره کننده ای بود. آلوارو موراتا بازداشت شده است اما این مهاجم اسپانیایی شبیه رونالدو نیست.

یوونتوس هم در این فصل مشکلاتی داشت و خیلی بد شروع کرد. حالا شرایط کمی بهتر شده و آنها در رده پنجم جدول سری آ هستند، اما 12 امتیاز کمتر از اینتر صدرنشین هستند و آینده روشنی وجود ندارد که بتوانیم آن را تصور کنیم. اگرچه آنها فصل گذشته به سختی به لیگ قهرمانان اروپا راه یافتند، اما حتی جانلوئیجی بوفون نیز گفت که یوونتوس پس از جدایی از رونالدو DNA خود را از دست داده است.

یک مسیر مشابه
بارسلونا و یوونتوس مسیرهای مشابهی را دنبال می کنند. کاتالان ها تیم با استعدادی دارند اما گلزن طبیعی ندارند. آنها امیدوارند فران تورس بتواند کمی با این مشکل کنار بیاید و در عین حال رویای جذب ارلینگ هالند را دنبال کند. این در حالی است که بانوی سالخورده در خط حمله پائولو دیبالا را به عنوان رهبر در اختیار دارد اما برای پرکردن خط تیر خلأهای زیادی وجود خواهد داشت. آنها در شرایط فعلی با چالش رقبای خود در رشته قهرمانی فاصله زیادی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید