وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل های لرستان 50 درصد کاهش یافت


ساعت: 08:56
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895178

دریکوند گفت: امسال 14 مورد آتش سوزی در مراتع و جنگل های لرستان رخ داده است و نسبت به سال قبل 50 درصد کاهش آتش سوزی داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهروز دراکوند در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: امسال 150 نقطه بحرانی در استان شناسایی و سامانه مانیتورینگ آتش نشانی در قالب تصویر هوایی فعال شد. این سیستم هر نیم ساعت یک بار تصویر هوایی از زمین نشان می دهد که با این سیستم در صورت آتش سوزی در مناطق خالی از سکنه می توان آتش را سریعتر خاموش کرد.

وی افزود: سال گذشته 22 مورد آتش سوزی در این منطقه به وسعت بیش از 142 هکتار رخ داد، اما با اقدامات انجام شده امسال 14 مورد آتش سوزی به وسعت 50 هکتار رخ داد که کاهش یافته است. بیش از 50 درصد نسبت به سال قبل.

معاون مدیریت منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تصریح کرد: البته خشکسالی و کاهش بارندگی منجر به کاهش پوشش گیاهی مراتع و جنگل ها شد اما امسال به گونه ای انجام شد که به محض وقوع آتش سوزی در کمترین زمان خاموش شد.

دریکوند گفت: در این راستا تیم های ضربتی آماده اطفای حریق در کمترین زمان ممکن بودند.

وی بیان کرد: حفظ پوشش گیاهی بسیار ضروری است، هرچند خشکسالی پوشش گیاهی را تحت تأثیر قرار داده است، اما باید تلاش شود تا همین میزان پوشش گیاهی دچار آتش سوزی یا حوادث دیگر نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید