وقوع بارش باران و رعد و برق در جنوب کشور

وقوع بارش باران و رعد و برق در جنوب کشور

روز جدید رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی گفت: روز چهارشنبه (۹ تیرماه) به غیر از جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و ارتفاعات کرمان بارش پراکنده پیش بینی می شود. در پایان هوا در گیلان و مازندران بارش ابری، خفیف و پراکنده و کاهش نسبی دما پیش بینی می شود.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: روز سه شنبه (7 تیرماه) در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر، گاهی رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید در بعدازظهر پیش بینی می شود. در سایر نقاط کشور جو آرام و با ثبات است.

وی افزود: روز چهارشنبه (۹ تیر) علاوه بر جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و ارتفاعات کرمان در بعدازظهر بارش پراکنده پیش بینی می شود. در پایان هوا در گیلان و مازندران بارش ابری، خفیف و پراکنده و کاهش نسبی دما پیش بینی می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی، روز پنجشنبه (9 تیرماه) در اردبیل و سواحل شمالی ابرناکی همراه با کاهش نسبی دما و وزش باد بارش پراکنده خواهد بود. در ارتفاعات کرمان و شمال هرمزگان رگبار و رعد و برق در بعدازظهر دور از انتظار نیست. طی سه روز آینده آسمانی غبارآلود همراه با کاهش کیفیت هوا در شهرهای مرزی غرب و جنوب غرب کشور پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: روز جمعه (10 تیر) در شرق مازندران و گلستان و همچنین ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان رگبار پراکنده و در سایر مناطق جوی آرام و پایدار حاکم است.

ضیائیان افزود: شنبه (اول مردادماه) در شمال غرب آذربایجان، آذربایجان شرقی و اردبیل و در سواحل شمالی کشور بارش ابری و پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد و در ساعات بعدازظهر در برخی نقاط در ارتفاعات هرمزگان پیش بینی می شود. ، جنوب کرمان و در نواحی جنوبی سیستان و بلوچستان بارش باران و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید رخ می دهد.

وی ادامه داد: طی این پنج روز در شهرستان های مرزی واقع در شمال شرق و شرق کشور پدیده غالب وزش باد و برخاستن گرد و خاک است. دریای عمان نیز در این مدت طوفانی است، از بعدازظهر چهارشنبه تا یکشنبه (9 تیرماه تا 2 مرداد) با نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر، کاهش نسبی دما در شمال آذربایجان غربی، کاهش نسبی دما در شمال آذربایجان غربی، وزش بادهای خزری و وزش باد در دریای عمان، طوفانی است. آذربایجان شرقی، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی حاکم و دریای خزر نیز طوفانی خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (7 تیرماه) صاف و در بعدازظهر وزش باد با حداقل دمای 26 درجه پیش بینی می شود. و بیشینه دمای 38 درجه و در روز چهارشنبه (9 تیر) در نقاطی صاف و وزش باد با کمینه دمای 25 و حداکثر 37 درجه پیش بینی می شود.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (7 و 28 تیرماه) اهواز با 51 و 50 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با 12 درجه سانتیگراد سردترین است.

دیدگاهتان را بنویسید