ولایت فقیه و پایداری مردم رمز پایداری انقلاب اسلامی است


ساعت: 15:45
تاریخ انتشار: 1401/05/14
کد خبر: 1888051

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: انقلاب اسلامی به این دلیل ادامه یافت که اولاً تقلید از قدرت در راس است و ثانیاً مردم با آن هستند و تا زمانی که این دو عنصر بازی کنند این حرکت ادامه خواهد داشت. نقشی در آن

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; آیت الله سیداحمد علممولهادی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به نزدیک شدن به سالروز شهادت آیت الله شیخ فضل الله نوری، اظهار داشت: سرنوشت این امر به وقوع پیوست. عالم دینی که به دلیل ظهور یک جریان انحرافی سرکوب شد، در انقلاب مشروطه به درجه رفیع شهادت رسید، باید توضیح داده شود، زیرا در غیر این صورت ممکن است حتی جریان های اصیل انقلابی نیز دچار انحراف شوند.


پایان سه انقلاب اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در تشریح و تبیین سه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: پس از فتوای تحریم تنباکو توسط آیت الله شیرازی و شکست توطئه شیطانی انگلیسی ها در استعمار اقتصادی کشور. در کشور، سه حرکت انقلابی در کشور رخ داد. یکی انقلاب مشروطه بود که به دستور مرجع تقلید شیعیان وقت مرحوم آیت الله خراسانی و با حمایت سه تن از علمای بزرگ وقت، آیات بهبهانی، سید محمد طباطبایی، به عنوان انقلابی علیه استبداد به راه افتاد. و شیخ فضل الله نوری، انقلاب مشروطه در کشور ادامه یافت.

وی افزود: انقلاب دوم موضوع نهضت ملی برای مقابله با انگلیسی ها در جریان ملی شدن صنعت نفت بود و با حمایت و ایثار مرحوم آیت الله کاشانی و رهبری دکتر مصدق این حرکت توانست دستاوردهای مهم در اوایل انقلاب سوم نیز انقلاب مقدس اسلامی است که بر خلاف دو انقلاب قبل از خود تا امروز ادامه دارد و بیش از 43 سال در مسیر موفقیت و پیشرفت حرکت می کند.

امام جماعت مشهد ضمن تحلیل جریان انقلاب مشروطیت و نهضت ملی شدن صنعت نفت، تصریح کرد: انقلاب مشروطه به یک انحراف تبدیل شد و با وجود اینکه مردم تصمیم گرفتند جریانی منطبق با اسلام و قرآن ایجاد کنند. جریان های ناپاک انقلاب را به گونه ای منحرف کردند که به جای قرآن قانون اساسی بلژیک به تصویب مجلس شورای ملی رسید. در آن زمان که مرحوم شیخ فضل الله نوری با این انحراف مواجه شد با آن مخالفت کرد و سرنوشتش به جایی رسید که این عالم مجاهد متهم به مخالفت با مشروطیت شد و سرانجام به شهادت رسید.

وی تاکید کرد: انقلاب دوم نهضت ملی شدن صنعت نفت بود که با تشکیل دولت ملی ادامه پیدا کرد، اما با کودتای 28 مرداد آمریکا که دلیل دیگری جز بیگانگی مردم و مردم نیز نداشت، شکست خورد. خود را از نهضت بیگانه کردند زیرا از 9 تیر تا 7 مرداد آیت الله کاشانی از نهضت کنار گذاشته شد و مردم که دیدند دیگر مرجع تقلیدی در رأس امور نیست، نهضت را ترک کردند به گونه ای که در 28 آگوست آمریکایی ها موفق شدند حکومت ملی را به طور کامل سرنگون کنند و محمدرضا پهلوی که مزدور آنها بود باید به میدان امور بازگردانده شود.


ولایت فقیه و مردم دو امتیاز اصلی انقلاب اسلامی هستند

نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری، اقتدار اسلامی و همراهی مردم را دو امتیاز اصلی انقلاب اسلامی و رمز ماندگاری و استمرار آن دانست. و ثانیاً مردم با او هستند و این حرکت تا زمانی ادامه خواهد داشت که این دو عنصر در آن نقش داشته باشند.

ایشان فرمودند: «در طول تاریخ، هر جا که مردم آمدند و در عرصه مؤثر بودند، توانستند به اراده و اراده خود برسند.» اساساً تمام ظلم هایی که بر اولیای الهی و امام معصوم (ع) وارد شد، در عاشورا به دلیل دوری امت از ولایت بود. مثلاً در روز هفتم محرم سال 61 هجری قمری که عمر سعد در جمع فرماندهان لشکر خود شبط بن رباعی را به مأموریت فرستاد تا نزد امام (ع) برود و علت آن را جویا شود. آوردن 84 زن و کودک به کربلا. شبست از انجام این مأموریت شکایت کرد و به عمر سعد پاسخ داد که ای عمر، من خودم از امضاء کنندگان دعوت نامه ای بودم که حسین بن علی (علیه السلام) را به کوفه دعوت کردم و به همین دلیل اگر می روی. به حسین (ع) از دعوت خود شرمنده می شوم

آیت الله علم الهادی می گوید: شبط بن ربیع نمونه ای از امضاکنندگان عهد شکنان کوفه بود، اما باید توجه داشت که وی از رزمندگان صفین بود و حتی در لشکر امیرالمومنین علیه السلام با معاویه جنگید. (ع) اما مردم کوفه سرانجام امام زمان خود را به همین دلیل طرد کردند و برای نجات دنیای خود روی آوردند زیرا می دانستند اگر شهید حسین بن علی (ع) را نکشند حکومت اموی آنها را مجازات خواهد کرد. در بیشتر – سخت ترین راه. به همین دلیل کسانی که نامه نوشتند و امام حسین (ع) را دعوت کردند، کار را به جایی رساندند که تعداد لشکر عمر سعد به 120 هزار جنگجو رسید و فرماندهی این لشکر در دست افرادی چون شبط بن بود. ربا از که او حتی یک کودک را ذبح کرد. شش ماه از جنایت خود دست برنداشتند.

وی تصریح کرد: از خداوند متعال می خواهیم که برخلاف پیمان شکنی کوفیان در تاریخ، توفیق سربازی در رکاب امام زمان (عج) را به ما عنایت فرماید و ما را در راه انجام وظایف فردی و اجتماعی روزی دهد. به نام نیک و در محضر اولیای الهی سربلند خواهیم بود. حرکت می کنیم

پایان پابهم/

دیدگاهتان را بنویسید