«ولایت مداری» رمز پیروزی انقلاب اسلامی در برابر توطئه های استکبار/ عزم جدی مردم عراق برای ترک آمریکایی ها

ساعت: 10:48
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1796337

وزرای خارجه دولت های نهم و دهم در یزد گفتند;

وزیر امور خارجه دولت های نهم و دهم با اشاره به عزم جدی مردم عراق برای عقب نشینی آمریکایی ها گفت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در برابر توطئه های شوم استکبار جهانی، ولایتمداری است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، منوچهر متکی وزیر امور خارجه دولت های نهم و دهم صبح امروز در مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی در مصلی روضه محمدیه با اشاره به انقلاب ها و نهضت های جهانی و نابودی آنها در چند سال اخیر گفت: ما به انقلاب‌های دنیا نگاه می‌کنیم و به سرنوشت آن‌ها نگاه می‌کنیم، عظمتی را می‌بینیم که انقلاب اسلامی بیش از چهل سال است که توانسته است راه درست را طی کند.

وی گفت: در طول چهل و دو سال گذشته توطئه های زیادی از سوی دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته و همگی با شکست مواجه شده اند، اما اگر یکی از این موارد در یکی از کشورها اتفاق بیفتد می تواند منجر به نابودی آنها شود.

متکی با بیان اینکه دشمنی که معتقد بود و شعار می داد که همه دارایی دنیا در اختیار ماست باید به وضعیت فعلی خود نگاه کند، افزود: امروز همه زرادخانه ها، پروژه ها و لشکرکشی ها در 20 سال با شکست و ننگ تمام شد و امروز ما این کشورها هستیم. باید ترک کند

وزیر امور خارجه دولت های نهم و دهم با تاکید بر اینکه امروز مردم عراق مصمم به خروج آمریکایی ها از عراق هستند، گفت: می توان وضعیت اسفناکی را که در آن قرار دارند تحلیل کرد.

وی با اذعان به اینکه افول آمریکایی ها از سال ها قبل آغاز شده است، گفت: آمریکایی ها امروز نمی توانند به آنچه می خواهند برسند و در بسیاری از موارد شکست خورده اند، مثلاً افغانستان را به شکلی تحقیرآمیز و شرم آور ترک کرده اند.

متکی افزود: ما در چهار دهه گذشته در شرایطی این فراز و نشیب ها را پشت سر گذاشتیم که در چهلمین سالگرد انقلاب، یکی از مقامات آمریکایی گفت ایرانی ها چهلمین سالگرد انقلاب را ندیده اند و مقام معظم رهبری بیانیه ای صادر کردند. در گام دوم انقلاب و نقشه راه 40 ساله.» دوم اینکه انقلاب را بیان کردند.

انقلاب اسلامی به راحتی به اینجا نرسید

وزیر امور خارجه دولت های نهم و دهم خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به راحتی به چهل و دو سالگی نرسید و آنچه را که من خمینی (ره) و مقام معظم رهبری سال ها به دقت مشاهده، مشاهده و تلاش کردند و پایه گذاری کردند. سرزمین عدالت بر اساس قانون و بر اساس آرای مردم، در تصمیمات مهم کشور حاکم شد و به پیشرفت زیادی منجر شد.

وی با اشاره به اینکه معاندان در انتخابات سال 88 با رد انتخاباتی که 13 میلیون نفر در آن شرکت داشتند، نظام را به جمهوری اسلامی و ملت ایران تحویل دادند، افزود: پدر.

وزرای امور خارجه دولت های نهم و دهم گفتند: ترور با هماهنگی رسانه های بیگانه برای جلب رضایت دشمنان نظام بی گناهی نیست که شورشیان در انتخابات سال 88 انجام دادند.

f006e7c2 0436 421c a59d 543ab2cbf578 خبر خاکستری

متکی تشییع باشکوه سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی در 13 دی ماه را یکی دیگر از نمادهای بصیرت سیاسی و انقلابی ملت ایران دانست و گفت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در برابر توطئه های شوم استکبار جهانی ولایت گرایی است.

وی افزود: نارضایتی مردم از ناکارآمدی کارکنان هیچ‌گاه بر اساس ارزش‌های والای نظام اسلامی نبوده و مردم همیشه در ایران اسلامی بیدار هستند و همیشه برای نظام تلاش می‌کنند.

در مذاکرات خارجی هیچ اعتمادی به دنیای بیرون وجود ندارد

وزیر امور خارجه دولت های نهم و دهم در ادامه با بیان اینکه در مذاکرات خارجی به کشور خارجی اعتماد ندارم، خاطرنشان کرد: کار دیپلماسی مذاکره در چارچوب اهداف و ارزش ها تنظیم شده است.

متکی گفت: دولت سیزدهم نشان داد که ما در مذاکرات مشکلی نداریم، اما کل کشور را مقید به مشکلات نمی کنیم. مقام معظم رهبری به درستی فرمودند که نباید اقتصاد کشور را مشروط کرد. او با تعیین اقتصاد کشور در مذاکرات شکست نخورد.

وی با اشاره به اینکه ایالات متحده در بدترین وضعیت خود در دهه های اخیر به سر می برد، گفت: «مذاکرات با ایران ممکن است تنها دارایی بایدن باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید