وویویچ به من گفت تو دیوانه ای!

ساعت: 13:41
تاریخ انتشار: 25/10/1401
کد خبر: 1922767

دروازه بان تیم ملی هندبال گفت: سرمربی تیم ملی هندبال ایران گفت تو دیوانه ای!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تیم ملی هندبال ایران در جام جهانی 2023 سوئد و لهستان با شکست شیلی در اولین دیدار خود به مرحله بعد صعود کرد. در این دیدار محمد سیاوشی دروازه بان ایران ستاره بازی بود و با درخشش خود به پیروزی ایران کمک کرد. عملکرد جذاب این در رقابت های جهانی باعث شد تا فدراسیون جهانی در گزارشی به تیم ایران توجه کند و با ستاره ایرانی در دیدار مقابل شیلی صحبت کند.

سایت فدراسیون جهانی هندبال در این باره نوشت: ایران در اولین حضور خود در مسابقات قهرمانی هندبال مردان جهان در سال 2015 در قطر، 5 شکست متوالی در مرحله گروهی مقابل بوسنی و هرزگوین، مقدونیه شمالی، کرواسی، اتریش و تونس متحمل شد و به تنهایی به پایان رسید. .

ایران سپس اولین برد خود را در جام جهانی بزرگسالان مقابل شیلی و عربستان به دست آورد. این دو نتیجه کسب مقام بیست و یکم را تضمین می کرد، اما ایران در سه دور بعدی رقابت ها غایب بود.

اما امسال در این دوره ایران موفق شد در اولین دیدار با هدایت وسلین ویوویچ شیلی را شکست دهد. در این دیدار محمد سیاووشی دروازه بان ایران خوش درخشید و یکی از دلایل پیروزی ایران است.

بازیکن سپاهان در گفتگو با IHF گفت: 5 دقیقه مانده به پایان به تابلوی بازی نگاه کردم و دیدم داریم بازی می کنیم. بعد از آن روی مسابقه تمرکز کردم و با خودم گفتم خدایا کمکم کن در این مسابقه پیروز شوم. واقعاً نمی دانم بعد از آن چه اتفاقی افتاد. ما خیلی خوب بودیم. باید از بازیکنانی که در اختیار داریم تمجید کنم زیرا بسیاری از آنها برای اولین بار در جام جهانی بازی می کنند. شیلی تیم بسیار جوانی است و نمی توانیم آن را با تیمی که در قطر بود مقایسه کنیم. بله، ما در جام جهانی گذشته در قطر تیم خوبی داشتیم و برخی از بازیکنان ما می توانند در اروپا بازی کنند، اما این بار تیم بسیار بسیار جوانی داریم و برخی از آنها تجربه کافی ندارند. من مطمئن هستم که به مرور زمان می توانیم تیمی بهتر از قطر 2015 باشیم. من از این موضوع مطمئن هستم.

این دروازه بان 37 ساله در آن دیدار 17 سیو انجام داد و در ثانیه های پایانی دروازه ایران را نجات داد. وی در ادامه گفت: من دم در ایستاده ام و وظیفه باربری خود را انجام داده ام. البته استرس داشتم چون بهترین مسابقه ما نبود، فقط 30 درصد انرژی و تکنیک خود را نشان دادیم. همچنین، ما باگ هایی داشتیم. ما به طور کلی می توانیم بهتر از این بازی کنیم.

وسلین وویویچ هم اکنون هدایت تیم ایران را برعهده دارد و سیاواسی و سرمربی مونته نگرویی از ابتدا با هم رابطه خوبی داشتند.

دروازه بان ایرانی درباره نقش دروازه بان در هندبال و رابطه اش با وویویچ ادامه داد: وویویچ به من می گوید: تو دیوانه ای. دروازه بان بخش بسیار مهمی از هندبال است، البته اگر دیوانه نباشی و با هر قسمت از بدنت به توپ نزنید نمی توانید خوب باشید. بله، دروازه بان باید دیوانه باشد.

سرمربی هندبال ایران پس از پایان بازی نیز به درخشش دروازه بان خود اشاره کرد و گفت: از ابتدا واقعا بازی سختی برای ما بود. وقتی شش ماه برای یک بازی آماده می‌شوی، سخت است. چون فکر می کنید اگر این بازی را ببازیم نمی توانیم به دور دوم برویم. نمی توانم توضیح دهم که چگونه برنده شدیم اما دروازه بان ما فوق العاده بود.

میتبی حیدرپور درباره برد ایران نیز افزود: اولین بازی ما بود و برد برای ما بسیار مهم بود. اکنون فرصتی برای رفتن به دور اصلی داریم. من از برد بسیار خوشحالم و شاید بتوانیم در جمع 24 تیم برتر اینجا باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید