ویژه برنامه یاد یاران در گلزار بین المللی شهدای کرمان/ شهید بهشتی از نظر علمی و معنوی در زمان ما بی نظیر بود.


ساعت: 11:00
تاریخ انتشار: 1401/04/04
کد خبر: 1878344

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان:

حسین انجم شعاع گفت: مراسم یادواره شهدای 16 تیرماه یاد یاران با سخنرانی حشمت اله قنبری روز دوشنبه 15 تیرماه در گلزار شهدای بین المللی کرمان برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; حسین انجم شعاع صبح امروز در نشست خبری به مناسبت 16 تیرماه سالروز شهادت آیت الله شهید بهشتی و 72 تن از یاران امام و انقلاب و هفته حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت: زمانی که انقلاب اسلامی پیروز می شود، دشمنان … ملت ایران روزگاری با اهداف شوم، اولین شخصیت های انقلابی و تأثیرگذار انقلاب اسلامی را کشتند و کشتند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان ادامه داد: دشمنان بر این باور بودند که با ترور شخصیت‌های تاثیرگذار انقلاب اسلامی، نظام سقوط خواهد کرد. در نتیجه آنها مرتکب جنایت شدند و افرادی را که در حفظ و توسعه نظام نقش داشتند، کشتند. بی آنکه بدانیم با ترور این شخصیت ها نه تنها جمهوری اسلامی سقوط نکرد، که بیداری ملت و هوشیاری مردم بیشتر شد.

وی تصریح کرد: هدف دشمنان از بین بردن نظام بود. اما وجود امام راحیل، این رهبر مقتدر و الهی و مردم شجاع و همیشه سر صحنه و فداکار جمهوری اسلامی ایران، آنان را از رسیدن به اهداف باز داشت.

این مقام مسئول افزود: هدف ملت ایران حکومت اسلام و نابودی استعمار و ظلم بود و مردم به خاطر آن انقلاب کردند، ملت ایران انقلاب کردند چون نابود شد و عزت مردم. در دوران پهلوی نابود شد، آمریکا و غرب می خواستند مسیر انقلاب را منحرف کنند و انقلاب را مصادره کنند و انقلاب را از رسیدن به اهدافش باز دارند.

انجم شعاع با بیان اینکه آیت الله شهید بهشتی نقش عمده ای در پیروزی انقلاب داشت و از نظر علمی و معنوی در عصر ما بی نظیر است، اظهار داشت: آیت الله شهید بهشتی نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشتند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه این شهید بزرگوار اگرچه مورد هجوم گروه های مختلف قرار گرفت اما نمی خواست از خود دفاع کند، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند شهید بهشتی بی گناه نیست اما ما نمی کنیم. ما او را مقصر دانستیم..

وی تاکید کرد: یکی از اقدامات مهم شهید بهشتی در اوایل انقلاب، ایجاد قوه قضائیه بر اساس احکام دینی و اسلامی بود. او نقش بسیار مهمی در تدوین قانون اساسی داشت که بسیار مهم بود.

این مسئول با بیان اینکه در حادثه هفتم تیر به همراه آیت الله شهید بهشتی 72 تن از یارانش به دست منافقین کور به شهادت رسیدند، افزود: در تیرماه چندین مورد اتفاق افتاد. آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، شهادت شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی، بمباران سردشت و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری در خلیج فارس از جمله این حوادث است.

اگر به این حوادث دقت کنیم می بینیم که آمریکایی ها مستقیماً این اقدامات را انجام داده اند.» در این زمینه همه ما موظف به ارائه این موضوع هستیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه سیاست آمریکا این است که ایران را مستقل و مقتدر نبینند، ادامه داد: آمریکایی ها بعد از انقلاب جنایات و جنایات علیه ملت ایران، کودتا، شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی کردند. و جنگ اقتصادی و فشار حداکثری را به ارمغان آورد که هنوز ادامه دارد.

وی گفت: مراسم یادواره شهدای 16 تیر با عنوان «یاران بخور» با سخنرانی حشمت القنبری روز دوشنبه 15 تیرماه در گلزار بین المللی کرمان برگزار می شود.

انجم شعاع خاطرنشان کرد: برگزاری وبینار تداوم انقلاب اسلامی از دانشگاه پیام نور استان، برگزاری کرسی آزاد اندیشی در چند دانشگاه استان، برگزاری مراسم هفتمین شهدای تیر به شهدای گمنام. دانشگاه چمران، برگزاری مراسم مردمی هفتمین شهدای تیر در مسجد امام محمد باکر علیه السلام و قائم کرمان و برپایی نمایشگاه عکس در گلزار شهدای بین المللی کرمان از دیگر برنامه های مورد بحث است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید