پاسخ کاربر به قطع اینترنت در هنگام امتحان

صبح روز 18 تیر 1401 داوطلبان دو گروه آزمایشی ریاضی و فنی و انسانی رقابت خود را در کنکور سراسری آغاز کردند. امروز طبق برنامه فعلی داوطلبان رشته های تجربی به کار خود ادامه می دهند و سپس ۲۰ تیرماه به زبان های خارجی ادامه می دهند.

امسال 145 هزار و 615 داوطلب در گروه ریاضی و مهندسی، 574 هزار و 751 داوطلب در گروه علوم تجربی، 412 هزار و 525 داوطلب در گروه علوم انسانی، 161 هزار و 378 داوطلب در گروه هنر تجربی و در نهایت در 194 هزار و 951 داوطلب خارجی شرکت خواهند کرد. زبان ها به طوری که پس از چندین سال متوالی تعداد داوطلبان گروه علوم انسانی افزایش یافت و به تعداد داوطلبان گروه علوم تجربی نزدیک شد.

نکته عجیب در آزمون امسال قطع شدن اینترنت در آزمون سراسری بود که صدای بسیاری از کاربران را درآورد و واکنش هایی را در فضای مجازی به همراه داشت. بر این اساس در این مقاله به واکنش کاربران به دستگاه های اینترنتی موبایلی در آزمون سراسری می پردازیم.

پاسخ کاربر به قطع اینترنت در هنگام امتحان

واکنش کاربران به قطع اینترنت موبایل در آزمون سراسری

به گزارش روابط عمومی اول و بنا به درخواست سازمان سنجش و آموزش کشور، مقرر شد تا ساعت 12:30 اینترنت اپراتورهای تلفن همراه در حوزه های برگزاری آزمون سراسری قطع شود.

رئیس سازمان سنجش در عین حال در بازدید از برخی حوزه های امتحانی از دستگیری فروشندگان جعلی سوالات امتحانی خبر داد و گفت: برخی از داوطلبان امتحانی به دلیل همراه داشتن تلفن همراه از امتحان محروم شدند.

این شرایط و قطع اینترنت باعث واکنش هایی برای جلوگیری از تقلب شد. در این مقاله به بازخورد کاربران در رابطه با قطع اینترنت همراه با زمان آزمون می پردازیم. اما در زیر مروری بر برخی واکنش ها داریم:

یکی از کاربران با بیانی طنز توئیت کرد:

“سفارشات شما برای #قطع_اینترنت گرفته می شود.”

– وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات JAA

حامد بیدی، موسس و مدیرعامل کارزار نیز در واکنش به این وضعیت نوشت:

بی کفایتی مسئولین شما در تامین امنیت به حدی رسیده که حتی وقتی محصولات ضد کلاهبرداری ندارند اینترنت را قطع می کنید؟! #قطع_اینترنت همین حالا برای شما آسان است؟!

بعد آقای وزیر می گوید هیچکس در جمهوری اسلامی به دنبال قطع اینترنت نیست!

یکی دیگر از کاربران به شرح زیر نظر داده است:

فقط در ایران سازمان مضحکی مثل #سنجش می تواند دستور قطع اینترنت بدهد.

کاربر دیگری نوشت:

نباید زودتر این خبر می شد؟! همه مردم فقط کنکور هستند، بسیاری از اپلیکیشن ها (اپلیکیشن ها) وابسته به اینترنت موبایل هستند، چرا مردم را در سیستم مدیریت ریسک یکپارچه گول زدند، هرکسی نمی تواند هر اشتباهی که می خواهد بکند.

با این حال، یکی از کاربران با موضع متفاوتی واکنش نشان داد:

در ایران به نظر من کمی از ارزش کنکور به دلیل انتقاداتی که می شود از بین رفته است و به همین دلیل قطع اینترنت موبایل در حوزه های امتحانی اتفاق خاصی به نظر می رسد. خاص بودن ایام امتحان باید مانند روزهای خاص جشن های ملی یا انتخابات باشد.

کاربر دیگری نیز درباره سهولت قطع اینترنت نوشت:

برای مشکلی مثل کنکور به راحتی اینترنت را قطع یا قطع می کنند. توقع داری برای اتفاقات مهمتر همچین کاری نکنه؟

دیدگاهتان را بنویسید