پالایشگاه گاز فاز 14 پارس جنوبی تا پایان امسال به بهره برداری می رسد

زمان: 16:55
منتشر شده در: 1400/07/16
کد خبر: 1774349

وزیر نفت با اشاره به اینکه 50 درصد گاز کشور در استان بوشهر تولید می شود ، گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده ، فاز 14 پالایشگاه گاز پارس جنوبی تا پایان امسال وارد چرخه تولید می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد اوجی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش مهم بوشهر در نفت ، گاز و پتروشیمی اظهار داشت: استان بوشهر دارای ذخایر غنی در بخشهای مختلف است ، بنابراین 50 درصد گاز کشور در استان بوشهر تولید می شود.

وی با بیان اینکه 10 درصد از ذخایر نفتی کشور در استان بوشهر است گفت: 50 درصد از محصولات پتروشیمی کشور در استان بوشهر تولید می شود.

وزیر نفت با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر ، اتمام پروژه های نیمه تمام در حال بررسی بود ، گفت: بخشی از پروژه فاز 14 پالایشگاه گاز پارس جنوبی تا پایان امسال وارد زنجیره تولید می شود. به طی 6 تا 8 سال آینده 22 میلیارد دلار در این زمینه سرمایه گذاری می شود.

اوجی از اجرای طرح مسئولیت اجتماعی در بوشهر توسط وزارت نفت خبر داد و خاطرنشان کرد: با پیگیری ها و تلاش های صورت گرفته در این سفر ، بیش از 360 پروژه مسئولیت اجتماعی توسط وزارت نفت در بوشهر اجرا و به بهره برداری می رسد. یک وام تومان برای این پروژه ها هزینه می شود.

وی در مورد اتمام پروژه نمک زدایی سیراف جم گفت: فاز اول این پروژه امسال با تامین 70 میلیارد فولاد از سوی وزارت نفت وارد زنجیره می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید