پاکان سیاسی در ماجرای مرگ مهسا امینی به دنبال حاشیه سازی هستند


ساعت: 13:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۸
کد خبر: 1898277

موسوی با اشاره به برخی رسوایی های اخیر در رابطه با مرگ دختر جوان در فرماندهی نیروی انتظامی، گفت: شأن قضاوت بسیار بالاست، اما متاسفانه امروز همه به خود اجازه قضاوت می دهند، از جمله برخی از پاکان سیاسی که شأن ما را زیر سوال می برند. دختران، که نه تنها دختران زنده ما را مورد احترام و تحقیر قرار می دهند، بلکه به دنبال به حاشیه راندن فردی هستند که امروز دیگر در بین زندگان نیست، در صف مخالفان و دشمنان.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل سازمان اسناد و املاک استان مرکزی گفت: یکی از مقوله های شاد جامعه تحقق است. حقوق عمومی مردم به گونه ای است که هر یک از افراد جامعه در صورت داشتن حقی، حاکمیت حق خود را تضییع می کند، حتی اگر نسبت به حاکمیت حقی داشته باشد که توسط یک مرجع مستقل مورد رسیدگی قرار گیرد.

موسوی مقوله اصلی دیگر را توسعه و تحکیم عدالت بدون تبعیض عنوان کرد و افزود: چه مردم یا دولت با مردم در تضاد باشند و چه برعکس، اگر اختلافی دارند باید عادلانه برخورد شود و دولت باید با مردم برخورد کند. اجرای عدالت را تضمین کنید و قاطعانه از عدالت دفاع کنید

وی ادامه داد: پیشگیری از فساد و جرم یکی از مقوله هایی است که می تواند بستر رشد و اعتلای جامعه را ایجاد کند که قانون اساسی به این مقوله اشاره کرده و در چند اصل با اشاره به جایگاه قوه قضاییه در اجرای عدالت و اجرای حقوق عامه بر عهده قوه قضائیه است و مدیریت پیشگیری از جرم و فساد و تخریب بر عهده قوه قضاییه است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی سازمان ثبت اسناد و املاک را بازویی قوی برای اجرای مأموریت های دستگاه قضایی خواند و گفت: اثربخشی این سازمان در توسعه اقتصادی کشور و تحکیم پایه های مرکزی اموال. تثبیت بسیار پر رنگ است و محوری ترین وظیفه سازمان ثبت تثبیت مالکیت اشخاص حقیقی است.

موسوی همچنین اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک را در زمینه صدور اسناد و تثبیت مالکیت، اجرای آیین نامه های اسناد رسمی، دفاتر اسناد رسمی و طلاق، ثبت شرکت ها و علائم تجاری بسیار مهم خواند و افزود: این سازمان می تواند رضایت عمومی را ایجاد کند که این امر عبارت است از مهمترین مؤلفه امنیت ملی

وی ادامه داد: اعمال جامع و مشاعی قانون کاداستر یا مرز از دیگر وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک است که از ورود حجم زیادی از پرونده های این اداره به دستگاه قضایی جلوگیری می کند و از این رو سند تحول نقش محوری دارد. در عصر کمال قضایی می توان این اقدام را انجام داد

موسوی با اشاره به اینکه آمارها نشان دهنده جهش فوق العاده سازمان ثبت است، تصریح کرد: البته عوامل مختلفی دست به دست هم داده اند و قدم بزرگ در ساماندهی ثبت اسناد و املاک کشور، توسعه فناوری در سازمان های ثبتی است. .

وی با بیان اینکه اولویت سال 1401 توسعه فناوری در تمامی مراحل ثبت نام است، گفت: جعل هویت در اسناد و استعلامات صورت گرفته و خطاهای انسانی نیز وجود دارد، اما فناوری دخالت عوامل انسانی را کاهش می دهد و فرصت فناوری را فراهم می کند. نظارت بر.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در تثبیت اراضی ملی موفق بوده ایم و تقریباً 100 درصد اراضی ملی و دولتی در استان مرکزی تثبیت شده است، در بحث سندسازی اراضی کشاورزی نیز اقداماتی انجام شده و باید کار انجام شود. ادامه داد.

موسوی یادآور شد: کار ثبت اسناد و املاک یک کار تخصصی و حرفه ای است که نیاز به آموزش های ویژه دارد که باید در برنامه ها به آن توجه شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به برخی رسوایی های اخیر در رابطه با مرگ دختر جوان در فرماندهی نیروی انتظامی، خاطرنشان کرد: شأن قضاوت بسیار بالاست اما متاسفانه امروز همه به قضاوت می پردازند از جمله برخی لاشخورهای سیاسی که حیثیت دختران ما را از بین می برند آنها از کسانی که نه تنها به دختران زنده ما احترام می گذارند و آنها را تحقیر می کنند، بلکه در راستای مخالفان و دشمنان به دنبال به حاشیه راندن فردی هستند که امروز دیگر در میان زندگان نیست، زیر سوال می روند.

وی گفت: قوه قضائیه با دقت و جدیت به موضوع نگاه می کند و قطعاً اگر تخلفی صورت بگیرد دولت هرگز پشت قاضی و ضابط متخلف نخواهد ایستاد.

در پایان این مراسم از زحمات حمید شایان مهر مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک استان مرکزی و شهرام تهاد به عنوان مدیرکل جدید سازمان ثبت اسناد و املاک معرفی شد. استان مرکزی.

لازم به ذکر است شایان مهر نیز به عنوان مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان غربی منصوب شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید