پاکسازی معابر سطح شهر یکی از اقدامات همیشگی شهرداری است


ساعت: 12:18
تاریخ انتشار: 24.08.1401
کد خبر: 1911087

جمع آوری نشدن زباله در برخی مناطق زاهدان به معضلی جدی برای شهروندان تبدیل شده و سلامت آنها را به خطر می اندازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، این روزها زباله های زیادی در برخی از کوچه های شهر زاهدان به ویژه حاشیه شهر که به صورت پراکنده در اطراف و در برخی نقاط که آب وجود دارد، مشاهده می شود. رکود آبی که بوی تعفن آن هر رهگذری را آزار می دهد.

توجه به کیفیت محیط شهری و چهره زیبای شهر آرزوی هر شهروندی است، شهری پاک و عاری از زباله که علاوه بر زیباسازی چهره شهر، سلامتی را به خطر نیندازد.

یکی از شهروندان زاهدانی به خبرنگار ما گفت: خیابان های ما پر از زباله است و وجود این زباله ها آزاردهنده شده است.

شهرکی یکی از اهالی زاهدانی به خبرنگار ما گفت: شهرداری یکی از سطل های زباله را در کنار خانه ما گذاشته است و حتی از خیابان های اطراف زباله های خود را داخل این صندوق می اندازند که بوی نامطبوعی از آن متصاعد می شود.

و ادامه داد: همه اینها به کنار، اما شهرداری مرتباً کوچه ها و اطراف این صندوق را که شیرابه ها می رفت و روی زمین جمع می شد و برنگشت، تمیز می کند، ناگفته نماند زباله جمع کن هایی که هر روز صبح، ظهر و شب، می گذارند. تمام بدنشان در این جعبه ها است و کیسه های پلاستیکی زباله را بیرون می آورند و پاره می کنند و زباله ها را دور این جعبه می اندازند.

میری یکی از شهروندان زاهدانی گفت: زباله های زیادی در خیابان ها پراکنده شده است که باد مقداری از این زباله ها را به داخل آبراه ها برده و مسیر عبور آب را مسدود کرده و همین امر باعث شده که آب در این هوای گرم راکد بماند. بوی خیلی بدی میده

وی افزود: در برخی از مقاطع که آسفالت ریزش یا کنده شده است، آب جمع شده و وضعیت بسیار بدی را ایجاد کرده است که هر رهگذری را بد می کند.

پاکسازی معابر شهر یکی از اقدامات همیشگی شهرداری زاهدان است

محمدرضا مقدم مدیر خدمات شهری شهرداری زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در طرح پاکسازی معابر، نظافت شهری، تخلیه مخازن زباله، لایروبی، جمع آوری نخاله های ساختمانی و نخاله ها و پسماندهای رها شده در سطح شهر، همواره در حال انجام است. دستور کار.

وی در خصوص طبقه بندی معابر این شهرستان افزود: معابر کلاس 2 و 3 هفته ای دو بار نظافت و زباله برداری می شود.

مدیر خدمات شهری شهرداری گفت: پاکبانی ها برای پاکسازی و جمع آوری زباله در خیابان ها در فواصل زمانی مشخص می آیند و این کار به بخش خصوصی واگذار می شود.

مقدم خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا داریم از ریختن زباله در کانال ها خودداری کنند و شهرداری را در ساخت شهری پاک یاری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید