پایان رویای استقلالی ها در جام جهانی

وقتی کارلوس کی روش به تیم ملی بازگشت، خیلی ها فکر می کردند که او دوباره به تیم ملی دعوت خواهد شد. کی روش در آستانه جام جهانی 2018 جایگزین سیدجلال حسینی شد و او با نمایشی عالی مقابل مراکش به این اعتماد پاسخ داد. کی روش بعدها لقب «مدرن ترین مدافع ایران» را به چشمی داد و نام او را در فهرست تیم ملی برای جام ملت ها قرار داد.

سرمربی پرتغالی در بازگشت به تیم ملی اما ترجیح داد به زوج مورد علاقه اسکوچیچ یعنی هلیل زاده و کنعانی زادگان اعتماد کند و پورعلی گنجی و مجید حسینی گزینه های بعدی باشند. با این اوصاف، چاشمی شانس زیادی برای دعوت به تیم ملی نخواهد داشت، مگر اینکه در این مدت کوتاه باقی مانده یکی از مدافعان مصدوم شود یا بتواند دوباره سرمربی تیم ملی شود.

البته روزبه چسمی مشکل دیگری هم با حضور در تیم ملی دارد. او در استقلال عمدتاً در پست هافبک دفاعی بازی می کند و کی روش همیشه نشان داده است که به جایگاه بازیکنان در تیم باشگاهی حساس است و جایگاه بازی آنها در تیم های ملی و باشگاهی باید یکسان باشد. آنچه گفته شد با توجه به حضور بازیکنانی چون عزت اللهی، ابراهیمی و نوراللهی در خط هافبک، چسمی شانس کمی برای حضور در قطر خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید