پایان رویای خوش المپیک به دلیل بی احتیاطی جام جهانی فوتبال/ لحظه به لحظه; فکر ناامیدی!


ساعت: 12:55
تاریخ ارسال: 05/10/1401
کد خبر: 1887075

با اعلام انصراف تیم فوتبال امید از بازی های همبستگی کشورهای اسلامی، احتمال استعفای مهدی مهدوی کیا در اعتراض به شرایط موجود اصلا دور از ذهن نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ مهدی مهدوی کیا سرمربی تیم فوتبال زیر 23 سال کشورمان در حاشیه دیدار تدارکاتی روز گذشته شاگردانش با تیم فوتبال پرسپولیس که منجر به برتری 4 بر 2 سرخ پوشانی ها شد، طی گفتگو با خبرنگاران، از شرایط فدراسیون و جو تیم ملی در آستانه آغاز پرداخت رسمی بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه 2022 انتقاد کردند.

کلیدواژه های مهدوی کیا در گفت و گوی دیروز خود، موضوعات معمولی مانند نبود امکانات لازم برای موفقیت، عدم همکاری باشگاه های لیگ برتری با تیم فوتبال امید برای استفاده از بازیکنان، تمرکز بر مسائل حاشیه ای و امتناع تیم فوتبال امید بود. مسئولان فدراسیون فوتبال با تیم فوتبال امید همکاری کنند. مشکلاتی که در تاریخ فوتبال ایران سابقه دارد و عادت را ترک نمی کند.

غیبت 7 بازیکن اصلی تیم فوتبال المپیک ایران در این دوره از اردوهای تدارکاتی و برگزاری بازی دوستانه با تیم بزرگسالان پرسپولیس تنها با استفاده از 16 بازیکن، دلیلی شد تا مهدوی کیا تنها دیده شود. در این حوزه و در نهایت خبر انصراف تیم فوتبال امید از بازی های همبستگی کشورهای اسلامی به مهم ترین تیتر خبری روز گذشته تبدیل خواهد شد.


همه به انتخابات دوخته اند

پس از تعمیر و نگهداری اولیه که انجام شد؛ اردوی شاگردان مهدوی کیا از پنجشنبه هفته گذشته در هتل استقلال آغاز شد اما تاکنون یکی از مسئولان کمیته ملی المپیک و رئیس هیئت کشورمان در قونیه در این اردو حاضر نشده اند تا از این مسائل بیشتر مطلع شوند. تیم امید. موضوعی که حال و هوای متفاوتی را در سئول نشان خواهد داد.

ایجاد فضای سخت پیش از انتخابات در فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک از یک سو و نزدیک شدن به افتتاحیه بازی های قونیه نگرانی هایی را در دو سوی بلوار سئول ایجاد کرد که جایی برای مقابله با این موضوع باقی نگذاشت. وضعیت تیم فوتبال امید از طرفی فدراسیون فوتبال هیچ نقش مثبت و سازنده ای در این میان نداشت و تیم را تنها گذاشت.

فدراسیون موقت به سرپرستی سید میرشاد مجدی که خود از کمیته جوانان به ریاست هیات مدیره و در نهایت سرپرستی رسید، به نظر می رسید کوچکترین توجهی به مهم ترین تیم فوتبال پایه ایران نداشته است. تمام آرامش خود را در آینه انتخابات دیدم. آن هم در شرایطی که امکان تغییر زمان اعزام یا ارائه تسهیلات وجود ندارد.

این در حالی است که وضعیت اسفبار دستیاران مهدی مهدوی کیا و ناتوانی فدراسیون موقت در پرداخت حقوق زیر 10 هزار دلاری مربی تیم ملی فوتبال المپیک ایران، از بلاتکلیفی و احساس اضطراب سرمربی تیم ملی بی تاثیر نیست. این در حالی است که به گفته رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک مبلغی حدود یک میلیارد تومان از این تیم حمایت شده است.


تنها امیدی که ناامید شد

در همین راستا فدراسیون فوتبال اعلام کرد که نامه رسمی انصراف تیم فوتبال امید از حضور در مسابقات مهم و پربار قونیه به کمیته ملی المپیک ارسال شده و تیم مهدویکیا در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی شرکت نخواهد کرد. تا شوک بدی به کاروان ورزشی ایران وارد شود آینده فوتبال ایران به دلیل بی کفایتی محض و درگیری های انتخاباتی مسئولان فدراسیون از حضور در رقابتی مهم محروم خواهد شد.

به این ترتیب رویایی که با حضور مربی و آکادمیسین سرشناس ایرانی برای شکستن طلسم نیم ذرت و رسیدن به المپیک 2024 پاریس در اذهان عمومی شکل گرفت خیلی زودتر از انتخابی المپیک به سرابی تبدیل شد. حرکت در حال ساخت است.

با این تفاسیر بعید نیست مهدی مهدوی کیا از همکاری با فدراسیون فوتبال کناره گیری کند و تیم فوتبال امید باز هم در ناامیدی کامل فرو رود. در این شرایط باز هم تمرکز فدراسیون ها روی لابی های متعدد انتخاباتی است و نه سرنوشت جوانان فوتبال ایران و این موضوع چیزی جز نابودی نسل جوان و خوب فوتبال ایران به همراه نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید