پایان زیارت در سرزمین منا

گلمرضا رضایی; مدیر عملیات حج 1402 گفت: زائران ایرانی از ساعت 5 و 20 دقیقه بامداد روز جمعه برای سومین روز عازم جمارات شدند تا در این مرحله رمی جمارا را به جا آورند و به پایان فعالیت خود بپردازند.

وی افزود: حرکت کاروان های کشورمان به جمرات به صورت جدی و منظم بر اساس برنامه زمانی تعیین شده برای هر کاروان برای انجام جمرات رمی ادامه دارد.

آقای رضایی تصریح کرد: برخی از کاروان‌های ما که هتل آنها از جمرات فاصله دارد، صبح به رمی جمرات می‌روند و به خیمه‌های منا بازمی‌گردند تا عصر با اتوبوس به مکه مکرمه منتقل شوند، اما آن دسته از زائرانی که هتلشان نزدیک جمرات است، عازم رمی می‌شوند. جمارا ساعت 14 و پس از انجام تشریفات به سمت محل اقامت آنها پیاده روی کنید.

وی افزود: در طول مسیر منا به جمرات که زائران در حال حرکت هستند، راهنمایان زائر با پوشش های مشخص می ایستند و زائران را راهنمایی می کنند. نیروهای پزشکی نیز در طول مسیر حضور دارند تا در صورت نیاز به زائران کمک کنند.

وی به زائران توصیه کرد: همیشه یک بطری آب به همراه داشته باشند و حتماً با کاروان سفر کنند و در صورت جدا شدن از کاروان یا گم شدن از افراد واحد راهنما که در راه هستند کمک بگیرند.

آقای رضایی گفت: تمام تمهیدات لازم برای بهترین خدمات در روز آخر اندیشیده شده و آمادگی کامل داریم و تا زمان ورود زائران عوامل اجرایی در منا حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید