پایان عصر بیکاران، تعویق انتخابات مطلقاً ممنوع!/کار سیاسی در معرفی کارشناسان خبره; منافع ملی قربانی حزب گرایی است


ساعت: 10:15
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885065

اهمیت برگزاری به موقع انتخابات کمیته ملی المپیک؛

تمام انرژی و تمرکز کمیته ملی المپیک باید این باشد که انتخابات در تاریخ تعیین شده برگزار شود تا یکی از دو نهاد اصلی یعنی متولیان و تصمیم گیران ورزش از بلاتکلیفی خارج شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کمیته ملی المپیک یکی از دو متولی و تصمیم گیرنده اصلی ورزش کشور محسوب می شود و از این رو ثبات و آرامش آن در وضعیت ورزش کشور نقش اساسی خواهد داشت. اما با اتمام دوره 4 ساله ریاست و شورای اجرایی، کمیته ملی المپیک در شرایط سختی قرار گرفته و تعیین تکلیف این کمیته از اهمیت کلیدی برخوردار است.

دوره 4 ساله ریاست و هیات اجرایی این کمیته زمستان سال گذشته به پایان رسید و در شرایطی که قرار بود انتخابات در بهمن ماه برگزار شود، اعضای هیات اجرایی که داستان و حدیث های زیادی در مورد آنها وجود دارد، فرع دادند. پیشنهاد تغییر و تهیه آیین نامه انتخابات کمیته ملی المپیک و لزوم تصویب آن در مجمع و تصویب IOC و زمان بر بودن این روند، انتخابات را به تاخیر انداخت. در عین حال این سوال کلیدی مطرح شد که چرا این هیات اجرایی در 4 سال گذشته هیچ اقدامی برای تدوین آیین نامه انجام نداده و در حالی که فرصت تدوین آن را نداشته این موضوع را مطرح کرده است؟ پاسخ به این سوال بدیهی بود، یعنی برخی از اعضای شورای حاکمیتی کمیته ملی المپیک که مدت صلاحیت آنها در فدراسیون ها به پایان رسیده بود و از غیبت خود در دور بعدی شورای حکام آگاه بودند، نقش زیادی داشتند. در این مورد و از طریق به تعویق انداختن تنظیم آیین نامه انتخاب کمیته. بازی های ملی المپیک زمینه انتخاب این کمیته را پس از بازی های آسیایی فراهم کرد.

تعویق که از ابتدا مشخص بود به دلیل در پیش بودن بازی های آسیایی هانگجو و اهمیت آن برای ورزش کشور، قطعا در نیمه اول سال 1401 انجام نمی شود و به بعد از بازی های آسیایی هانگزو موکول می شود.

اتفاقی که افتاد همان طور بود که انتظار می رفت، اما تعویق غیرمنتظره بازی های آسیایی هانگژو باعث تعجب هواداران به تعویق افتادن انتخابات به ویژه کمیته اجرایی پرحرف شد. بدین ترتیب با برگزاری مجمع فوق العاده، تاریخ جدیدی برای برگزاری انتخابات تعیین شد و اگرچه شورای اجرایی و یارانش با بهانه بازی های همبستگی کشورهای اسلامی، موفق شدند این انتخابات را به بعد از این بازی ها موکول کنند. که هیچ تشریفاتی و مفهومی ندارند در نهایت ۱۵ شهریور به عنوان تاریخ جدید برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک تعیین شد.

اگرچه در مورد انتخاب این زمان برای برگزاری انتخابات اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد، اما با توجه به رای مجمع باید به این رای احترام گذاشت. در این میان برخی شایعات از تلاش برخی افراد به ویژه اعضای شورای اجرایی برای به تعویق انداختن مجدد انتخابات خبر می دهد. شورای اجرایی که اکثریت آنها هیچ سمتی در ورزش کشور ندارند و حضورشان در بدنه کمیته ملی المپیک و شورای اجرایی با حرف و حدیث های فراوانی روبه رو شده است و بسیاری به شدت انتقاد می کنند که چرا بیکار و افراد غیرمسئول مسئول تصمیم گیری در مورد ورزش کشور هستند.

بسیاری از فدراسیون ها این ایراد را به هیات اجرایی دارند که افراد حاضر در این هیات دیگر جایگاهی در ورزش ندارند و نمی توانند مولد و کارآمد باشند و در مورد ورزش کشور تصمیم بگیرند و باید نقش هیات اجرایی مشخص شود. در اسرع وقت . انتقاد جدی که علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در جلسه کمیسیون صریحا مطرح کرد. با توجه به اینکه برگزاری انتخابات به معنای پایان فعالیت این افراد بیکار در کمیسیون است، ظاهراً بدشان نمی آید که برگزاری مجدد انتخابات به تعویق بیفتد، بنابراین از این نظر زمان مسئولیت آنها در ورزش ادامه خواهد داشت. در واقع، برای برخی، منافع شخصی بر منافع ملی ترجیح داده می شود و بیکاران گنگ نمی خواهند شغل خود را از دست بدهند.

در آن زمان رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک بارها بر برگزاری هر چه سریعتر انتخابات تاکید کرده و خواستار برگزاری آن است و به نوعی بر خلاف برخی نظرش بر تعیین وضعیت است. کمیته و بهره مندی از ورزش در کشور.

اما تمام انرژی و تمرکز کمیته ملی المپیک باید بر برگزاری انتخابات در تاریخ تعیین شده باشد تا یکی از دو نهاد اصلی یعنی متولیان و تصمیم گیران ورزش از بلاتکلیفی خارج شود. به ویژه با تعیین تاریخ جدید بازی های آسیایی و آغاز مسابقات انتخابی المپیک در سال 1402، سال حساس و سرنوشت سازی برای ورزش کشور در راه است و به همین دلیل هرگز به نفع ورزش و منافع ملی نیست. کمیته ملی المپیک در شرایط ناپایداری قرار دارد و بله حذف شود.


a90b25a7 8a57 4094 8ed4 dad9de426c0d خبر خاکستری


* کار سیاسی در معرفی کارشناسان زن

جلسه پیش روی هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با معرفی 5 نفر از اعضای متخصص خبره توسط رضا صالحی امیری رئیس این کمیته برای انتخابات 15 شهریورماه همراه خواهد بود و هیات اجرایی نیز باید این موارد را تایید و تایید کند. اعضای پیشنهادی 5 نفر از کارشناسان متخصص در مسائل بازی های المپیک به پیشنهاد رئیس جمهور و تصویب شورای اجرایی انتخاب می شوند که حداقل 2 نفر از آنها خانم و یک نفر از آنها از کارشناسان حوزه ورزش دانش آموزی خواهد بود.

این در حالی است که نگرانی از انتخاب افراد با روابط حزبی و جناحی مرتبط با دولت قبل وجود دارد که همچنان هدایت کمیته ملی المپیک را برعهده دارند و این نگرانی در جامعه ورزش بانوان بیشتر است چرا که کمیته ملی المپیک این تصمیم را دارد. دو معاون ورزش بانوان که در دولت تدبر و امید در دولت تدبر و امید به عنوان کارشناس ورزش بانوان حضور داشتند و این موضوع سوالات زیادی را در ذهن علاقه مندان به ورزش بانوان ایجاد کرد که چرا تنها مجموعه خاصی از مدیران ورزش بانوان به آنها تعلق دارند. به یک گرایش سیاسی خاص و خانواده معینی در نظر گرفته می شوند. مدیرانی که مشکوک به پیروی از یکی از مدیران سیاسی گذشته این ورزش هستند که عملکرد و سخنانش در این سال ها رسوایی های زیادی را به همراه داشته است، نگرانی ها را تشدید کرده است.

سوال اصلی جامعه ورزش بانوان این است که چرا و به چه منظور مدیرانی که فرصت های زیادی در دولت داشته اند، همچنان می خواهند به هر نحوی خود را صاحب ورزش بانوان بدانند و تا کی باید در کشور دستیار باشند. بدن ورزشی.

فارغ از رویکرد سیاسی، مشکلات و چالش های پیش روی ورزش کشور تحت مدیریت این مدیران قدیمی و پیشکسوت نیز تردیدهای جدی را در مورد شایستگی و توانایی های آنها ایجاد می کند.

در شرایطی که سیاست و توصیه های دولت سیزدهم مبنی بر استفاده از مدیران جوان، با انگیزه و با فکر و اندیشه نو برای تلاش و ایجاد تحول در اداره کشور، چه توجیهی برای ادامه حضور این دو مدیر سنتی و پیشکسوت در اوج ورزش بانوان در کشور؟ مدیرانی که در مدت طولانی حضورشان در این ورزش هر چه در چنته داشته اند داده اند و به نظر می رسد اکنون فصل تحول و استفاده از نیروهای جوان، انقلابی و با طراوت است. به نظر می رسد کمیته ملی المپیک زیاد خرید نمی کند و دیدگاه حزبی و سیاسی بر حمایت رفقا و یاران سیاسی ارجحیت دارد. اتفاقی که انفعال شورای اجرایی بیکار و سکوت آنها بستر مساعدی را برای نهادینه شدن این رویداد فراهم کرد. هیات اجرایی متشکل از افراد بیکار در حوزه ورزش است که حفظ احکام و به تعویق انداختن انتخابات برای آنها را اولویتی بر منافع ملی و آینده ورزش کشور می دانند.

انتهای پیام



دیدگاهتان را بنویسید