پایان ویروس امیکرون هنوز به استان قزوین نرسیده است

وی افزود: اگرچه اطلاعات زیادی در مورد ویروس آمیکرون وجود ندارد، اما به مرور زمان زوایای بیشتری در مورد وسعت و شدت عفونت و نحوه آلوده شدن آن گسترش یافته است.

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، شیوع عدم تزریق واکسن تاج را در افرادی که واکسن تاج را تزریق نکرده‌اند بالا دانست و گفت: میزان انتقال و انتقال ویروس آمیکرون نسبت به سایر سویه‌ها بیشتر است.

هیچ موردی از ویروس آمیکرون در کشور شناسایی نشده است

فیض اللهی اذعان داشت: توصیه می شود افرادی که نوبت اول و دوم واکسن کراون را دریافت کرده اند در اسرع وقت برای تکمیل دوره واکسیناسیون طبق برنامه زمان بندی وزارت بهداشت به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی ادامه داد: تاکنون موردی از ویروس آمیکرون در کشور و استان قزوین مشاهده نشده است اما شیوع آن در کشور دور از انتظار نیست چرا که با وجود محدودیت های قابل توجه در سایر کشورها، این ویروس شیوع پیدا کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای جلوگیری از شیوع آمیکرون از منابع مختلف اطلاع رسانی شده است، گفت: واکسن کافی در استان وجود دارد و جای نگرانی نیست که نیاز به عزم جدی مردم برای واکسیناسیون داریم.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی گفت: واکسیناسیون در کاهش ایمنی انسان و کاهش بستری شدن و مرگ و میر موثر است، چرا که تعداد افراد مبتلا در افراد واکسینه شده کمتر است.

فیض الهی ادامه داد: واکسیناسیون افراد و رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند از ابتلا به ویروس آمیکرون جلوگیری کند و در این صورت جای نگرانی نیست.

مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی گفت: با توجه به اینکه در آستانه شب یلدا هستیم، برای حفظ سلامت اعضای خانواده به ویژه سالمندان، افراد باید واکسینه شده و نوبت سوم را دریافت کنند. واکسن برای سالمندان

مراکز واکسیناسیون در قزوین فعال است

وی گفت: توصیه می شود افراد در ایام خانواده یلدا حضور خود را کاهش دهند و تا حد امکان از ماسک استفاده کنند و همچنین از سیستم تهویه مناسب در منازل برخوردار باشند.

این مسئول در پایان گفت: مرکز واکسیناسیون تاج در تمامی شهرستان های استان فعال است و در قزوین مرکز دانشگاه فرهنگیان، سالن ورزشی ستاد بحران استان، تمامی مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه های شهرستان برای واکسیناسیون فعال هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید