پایان چک سفید آمریکا به اوکراین با کنترل جمهوری خواهان بر کنگره


ساعت: 18:31
تاریخ انتشار: 1301/10/06
کد خبر: 1920274

فایننشال تایمز گزارش داد که پس از اینکه حزب جمهوری خواه کنترل مجلس نمایندگان را در ژانویه به دست گرفت، احتمالاً حمایت ایالات متحده از اوکراین تحت نظارت بیشتری قرار خواهد گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فایننشال تایمز گزارش داد که حمایت ایالات متحده از اوکراین احتمالاً پس از کنترل مجلس نمایندگان توسط حزب جمهوری خواه در ژانویه بیشتر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. بر اساس این گزارش، برخی از اعضای این حزب تمایلی به دادن چک سفید به کیف ندارند.

در این گزارش، این نشریه مقاومت محافظه‌کاران آمریکایی را در میان افزایش حمایت‌هایی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در جریان سفرش به واشنگتن دریافت کرد، برجسته می‌کند. مارجوری تیلور گرین، نماینده کنگره در سخنرانی زلنسکی در کنگره شرکت نکرد، در حالی که مت گیتس و لورن بوبرت پس از سخنرانی وی از ایستادن و دست دادن خودداری کردند.

به گزارش راشاتودی به نقل از فایننشال تایمز، هر سه از سیاست و تعهد جو بایدن به «حمایت از اوکراین تا زمانی که لازم باشد» در رویارویی با روسیه انتقاد دارند. آنها به فقدان نظارت بر کمک‌ها اشاره می‌کنند و معتقدند واشنگتن اولویت‌های مهم‌تری دارد، مانند برخورد با چین و حفاظت از مرز جنوبی آمریکا در بحبوحه بحران مهاجرت.

کوین مک کارتی، رئیس سابق مجلس نمایندگان در ماه اکتبر با گفتن اینکه هیچ چک سفیدی برای اوکراین تحت اکثریت جمهوریخواهان وجود نخواهد داشت، کیف و حامیانش را شوکه کرد.

به گزارش راشا تودی، سفر اخیر زلنسکی به واشنگتن در حالی انجام شد که کنگره در حال بحث در مورد لایحه هزینه های 1.7 تریلیون دلاری بود که در آن نزدیک به 45 میلیارد دلار به طور مستقیم یا غیرمستقیم به اوکراین مربوط می شد. ایالات متحده بیش از 100 میلیارد دلار برای پاسخ به بحران اوکراین در سال جاری اختصاص داده است. زلنسکی در سخنرانی خود این کمک ها را نه به عنوان خیریه، بلکه به عنوان یک “سرمایه گذاری در دموکراسی” تعریف کرد.

این کمک ها در حالی ارائه می شود که روسیه نسبت به ارسال تسلیحات و پول به اوکراین هشدار داده و گفته است که این اقدام قصد آن را برای از بین بردن آنچه به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی خود می بیند، تغییر نمی دهد. مقامات ارشد روسیه می گویند واشنگتن از اوکراینی ها به عنوان خوراک توپ در جنگ نیابتی علیه مسکو استفاده می کند و فعالانه تلاش ها برای مذاکره را خنثی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید