پایتخت وحدت اسلامی پذیرای عاشقان حسینی بود


ساعت: 09:40
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895467

سیستان و بلوچستان دروازه اصلی ورود زائران غیرایرانی اربعین حسینی به کشور است که بیش از سایر نقاط کشور پذیرای زائران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اشرامون چندین سال از سیستان و بلوچستان می گذرد. پایتخت وحدت ایران اسلامی دروازه حضور زائران پاکستانی در راهپیمایی اربعین حسینی است.

ورود و عبور زائران پاکستانی با نزدیک شدن به اربعین حال و هوای این منطقه از کشور را متحول کرده است و هیچکس نمی تواند منکر این مشکل شود چرا که با ورود زائران از مرزهای میرجاوه و ریمدان به سرزمین ایران عزیز سید و سالار شهیدان سالار شهیدان. حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با شعار اصلی «حب الحسین یجمعنا» و «سلام از راه دور» از زائران استقبال کردند و در مکان های مختلف با انواع نوشیدنی ها و خوراکی ها از زائران پذیرایی کردند.

این در حالی است که بسیاری از مردم نه تنها از خود بلکه از اعضای خانواده خود نیز عبادت کنندگان امام مظلوم خود را می پذیرند.

ما امت امام حسین، تداوم اندیشه عاشورا هستیم

جواد آقالو حسینی رئیس ستاد مردمی پذیرایی از زائران پاکستانی در پایانه مرزی میرجاوه ضمن ابراز خرسندی از خدمات رسانی به زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام در استان گفت: عموم مردم و موکب های سازمانی متعلق به نهادهای مختلف مستقر در مرز میرجاوه آمادگی کامل برای پذیرایی از زائران را دارند، گفت: تمهیدات لازم برای خدمت رسانی به این زائران اندیشیده شده و با حضور مسئولان مختلف خدمات مختلفی از جمله اسکان، بهداشت، خدمات فرهنگی، حمل و نقل و به اصطلاح اکنون در حال انجام است.

وی افزود: برنامه های فرهنگی مختلف با رویکرد تعمیق فرهنگ انقلاب اسلامی در موکب ها ارائه شد و این اقدامات تاثیرات بسیاری بر زائران داشت.
،
آقالو حسینی ادامه داد: با توجه به سیل اخیر در پاکستان امسال کمتر شاهد حضور زائران بوده ایم و همین امر باعث شده موکب های مستقر در شهرستان زاهدان از ما درخواست خدمت رسانی به زائران را داشته باشند. کمتر انجام دهید و بیشتر به سمت آنها حرکت کنید.

8f80433b 5b03 41ab bc46 796569b6dd0b خبر خاکستری

وی با بیان اینکه شعار «ما امت امام حسین هستیم» هر روز در بین مردم ما بیشتر می شود و شور و شوق مردم برای خدمت به اهل بیت بیشتر می شود، گفت: امید مردم ما به معیشت معنوی خدمتگزاری است. زائران.» ابا عبدالله الحسین علیه السلام بیشترین بهره را می برد.

100 کارمند دولتی به زائران پاکستانی خدمات رسانی می کنند

مهدی رستگر مسئول موکب مردمی وقت حسین شهرستان زاهدان گفت: خدمات ارائه شده به زائران شامل خدمات فرهنگی، بهداشتی و غذایی است و بیشتر هزینه های انجام شده از طریق خیرین مردمی تامین می شود.

وی با بیان اینکه حدود 100 نفر از خادمین برادران و خواهران در موکب مردمی «فی الحسین» به زائران خدمات رسانی می کنند، تصریح کرد: هدف اصلی از این اقدامات فراهم کردن شرایط لازم برای مشارکت مردم سیستان و بلوچستان است. برای خدمت رسانی زائران، تعمیق فرهنگ ناب حسینی و شعار ملت ما امام حسین در استان پیشرفت های چشمگیری داشته است، اما هنوز جا برای گسترش آن وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: تمایل زیادی برای خدمت به مردم در بین مردم سیستان و بلوچستان وجود دارد و تلاش می کنیم محل خدمت رسانی باشیم.



13 هزار زائر پاکستانی از مرزهای سیستان و بلوچستان وارد ایران شدند

جواد قنبری سخنگوی ستاد اربعین سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای مردادماه 12 هزار و 811 زائر پاکستانی از طریق دو مرز میرجاوه و ریمدان وارد استان سیستان و بلوچستان شده اند.

وی گفت: از این تعداد شش هزار و 517 زائر از طریق پایانه مرزی ریمدان شهرستان دشتیاری و شش هزار و 294 زائر از طریق پایانه مرزی شهرستان میرجاوه وارد استان شدند. کربلا خواهند شد.

ad1badf0 2f64 475c 8106 96171f4ecd82 خبر خاکستری

قنبری با تاکید بر اینکه در حال حاضر با تلاش نهادها و گروه های مختلف مردمی تمامی امکانات لازم برای رفاه زائران در دو پایانه مرزی استان فراهم است، افزود: خوشبختانه در این زمینه کمبودی وجود ندارد. و طبق هماهنگی های صورت گرفته در جلسات ستاد اربعین استان به سرپرستی استاندار سیستان و بلوچستان و حضور در صحنه و نظارت مستمر ایشان و تیم تعیین شده در این منطقه آماده پذیرایی از زائران عزیز کشور دوست و همسایه می باشد. استان.

سخنگوی ستاد اربعین سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه امسال مرز ریمدان در جنوب استان برای اولین بار برای ورود زائران تعیین شده است، گفت: کاهش حدود 80 درصدی در گستردگی زائران وجود دارد. ویروس کرونا که عامل اصلی آن سیل در پاکستان است و ما با مردم کشور همسایه و این منطقه همدردی می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید