پایش مستمر تحولات و رویدادهای منطقه‌ای و جهانی از الزامات اساسی است

مشاور فرمانده کل قوا تاکید کرد:

مشاور فرمانده معظم کل قوا گفت: رصد مستمر تحولات و رویدادهای منطقه ای و جهانی لازمه اساسی شناخت درست و واقع بینانه ماهیت تهدیدات سیاسی، دفاعی و امنیتی و توسعه ای است.

به گزارش خبرگزاری موج


امیر سرتیپ خاتمی مشاور فرمانده کل قوا (مدظله العالی) در ارتش وی با حضور در اولین نمایشگاه جامع آموزش و پرورش نظامی، از دست اندرکاران برپایی این نمایشگاه تقدیر کرد و گفت: ارزش و اهمیت آموزش و پرورش امروز در ارتش انقلاب به خوبی درک شده است و شایستگی های ترویج آن مد نظر است. جای خوشحالی و افتخار است.

وی افزود: البته بسیار ارزشمند و امیدوارکننده است که در منظومه فکری دو مولفه و دو نظام تعلیم و تربیت به صورت منسجم و یکپارچه مورد مطالعه، برنامه ریزی و پرداختن قرار گیرد.

وزیر اسبق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: مجموعه این نمایشگاه ارزشمند نشان می دهد که با توجه به اهمیت آموزش و پرورش و نقش آن در تقویت و افزایش توان ارتش، کارها به صورت فشرده، موفق و موثر در حال انجام است. در خصوص موضوع آموزش در ارتش در سالهای اخیر جمهوری اسلامی ایران انجام شده است. البته آموزش ارتش همیشه امری نهادی و مهم بوده است، اما امروزه شاهد نوآوری های ارزشمندی در زمینه آموزش و پرورش ارتش هستیم.

وی تاکید کرد: البته رصد مستمر تحولات و رویدادهای منطقه ای و جهانی برای شناخت درست و واقع بینانه نوع تهدیدات سیاسی، دفاعی و امنیتی و توسعه و شرایطی که در سال های اخیر در جغرافیای جهان با آن مواجه هستیم، توجه ویژه ای دارد. به این حوزه، آموزش و پرورش به عنوان یکی از الزامات اصلی مورد توجه قرار گرفته است و ایجاد چنین نمایشگاه هایی می تواند موثر و زمینه ساز ارتقای سطح فعالیت های آموزشی به ویژه در نیروهای مسلح باشد.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش تصریح کرد: در این فرآیند نیاز است که ارتباط تنگاتنگ، منطقی و معنادار بین شاخه های راهبردی اطلاعاتی، آموزشی و عملیاتی ارتش وجود داشته باشد و در این زمینه نهادینه و تدوین شود. شکلی از مقررات و در دسترس سربازان و واحدها


آیا این خبر مفید بود؟