پایگاه های پژوهشی لرستان به 20 پایگاه افزایش می یابد


ساعت: 12:56
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877526

رضایی نژاد گفت: تعداد پایگاه های پژوهشی استان لرستان به 20 پایگاه افزایش می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی رضایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: سازمان بسیج پژوهشی استان از ایده های نوآورانه نخبگان بسیج در تمامی سطوح بلوغ فناورانه حمایت می کند که شامل 9 مرحله است.

وی افزود: در این راستا از مرحله اول تا ششم که از ارائه ایده تا تولید طرح های صنعتی با امکان تجاری سازی است، از مراکز رشد بسیج حمایت می شود. در همه شهرها بسیج علمی کانون فعال رشد است و در واقع این حمایت تا زمانی که ایده به محصول تبدیل شود ادامه دارد.

مسئول بسیج علمی، تحقیقاتی و فناوری سپاه لرستان گفت: پس از این مرحله که شامل مراحل ششم تا نهم است، سازمان پژوهشی بسیج سبد حمایتی برای مشارکت در تولید انبوه در نظر گرفته و در این مرحله تسهیلات به طرح دلخواه تولید و تجاری سازی شود.

رضایی نژاد گفت: در کنار همه مراکز رشد در شهرها، بسیج علمی و خانه نخبگان نیز وجود دارد که کار این اداره بر شمارش مشکلات فناورانه و ارائه راهکار برای پوشش طرح های نخبگان است، همچنین دو مرکز تحقیقات پلاسما و لیزر در استان فعال هستند.»

وی با اشاره به پایگاه های علمی در استان گفت: بسیج علمی در سطح پایگاه های محله نیز وارد شده و 15 پایگاه محله تبدیل به پایگاه علمی شده است و در تلاش هستیم این تعداد پایگاه پژوهشی را به 20 پایگاه برسانیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید