15 پایگاه محله تبدیل به پایگاه پژوهشی شد


ساعت: 12:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813637

رضایی نژاد گفت: 15 محله لرستان به پایگاه علمی و پژوهشی تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی رضایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان لرستان در تمامی شهرستان های استان دارای مرکز رشد از جمله مرکز رشد شهید نعمت الله سعیدی است که به حمایت از «یکی از… فناوری های یک نوع». . در مجموع استان دارای 12 مرکز رشد است که از بسیجیان نخبه حمایت می کند.

وی افزود: همچنین مرکز تحقیقات لیزا و پلاسما وجود دارد، هسته های فناوری که حول یک ایده نوآورانه شکل می گیرد، ممکن است در این مراکز مستقر شوند و حمایت و هدایت شوند تا ایده به محصول تبدیل شود. این نمونه را تجاری می کند و منجر به تولید انبوه می شود.

مسئول بسیج پژوهش استان لرستان گفت: در این مراکز کمک می شود تا این هسته ها به یک واحد فناور تبدیل شوند، سپس مسیر رشد و تبدیل شدن به یک شرکت دانش بنیان و سپس دانش بنیان را طی کنند. شرکت مستقر “

رضایی نژاد با اشاره به حمایت های انجام شده از نخبگان بسیج گفت: حمایت هایی که از این هسته ها انجام می دهیم شامل حمایت های اعتباری، تسهیلات، مشاوره علمی، برگزاری کلاس های علمی و حمایت از سمینارها و آزمایشگاه ها است.

وی گفت: مخترعان بسیجی علاوه بر این مسائل می توانند با طرح پژوهشی ابتکاری از کسر خدمت سربازی نیز بهره مند شوند.

رئیس بسیج علمی پژوهشی لرستان گفت: علاوه بر 12 مرکز رشدی که در همه شهرستان های استان وجود دارد، خانه نخبگانی نیز داریم که وظیفه آن احصای مشکلات فناورانه و ارائه راهکارهای عملیاتی است که راهکارهای پیشنهادی می تواند تبدیل به یک خانه نخبه شود. مرکز و محصول شود علاوه بر 12 مرکز رشد، 12 خانه نخبگان بسیج نیز وجود دارد.

رضایی نژاد گفت: همچنین یک مرکز تحقیقاتی در حوزه کشاورزی و گیاهان دارویی در بسیج علمی وجود دارد و 15 پایگاه محله ای را به پایگاه های پژوهشی در استان تبدیل کرده ایم که 60 درصد فعالیت آنها فعالیت علمی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید