پاییز که با ورود “رهبری” بهار شد! / سفر پر برکت حتی پس از 26 سال

زمان: 19:52
منتشر شده در: 24/07/1400
کد خبر: 1776603

چهاردانگه ساری رهبر معظم رهبری در 24 مهر 95 ؛

هیچ کس تصور نمی کرد ؛ روزی روستایی در دورترین نقطه ولسوالی چهاردانگه ساری قدمگاه مقام معظم رهبری می شود. اما او در یک روز بارانی ، مرهمی بر تمام رنج ها و رنج های مردم این زمین آمد ، سفری پر برکت که شیرینی هایش پس از 26 سال هنوز در قلب مردم باقی مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ ؛ امروز بیست و ششمین سالگرد سفر حضرت آیت الله خامنه ای رهبر فرزانه جمهوری اسلامی ایران به مازندران است ، سفری تاریخی که حتی 26 سال بعد ما آن را با چشم خود می بینیم ، با چشمان خود احساس می کنیم و با دستان خود احساس می کنیم.

24 مهر 95 یکی از خاطره انگیزترین و به یاد ماندنی ترین روزها برای مردم منطقه چهاردانگه در مرکز مازندران است ، روزی که برخلاف تصور مردم ، رهبر معظم انقلاب اسلامی از این منطقه محروم شده و مردم را زنده کردند. خسته از رنج ، بخشیده شد

محرومان که به دلیل عدم توجه سالها در فقر ماندند و حتی کارکنان چندین شهر و استان از سفر به منطقه ای دورتر از بزرگترین بخش استان مازندران رنج نبردند.

بله ، اما او آمد ، در یک روز بارانی ، تمام رنج ها و مصائب مردم این زمین را شفا داد ، سفری پر برکت که هنوز شیرینی آن پس از 26 سال هنوز در قلب مردم باقی مانده است.

806b0477 28e8 4bf4 9450 5c74a458be54 خبر خاکستری

این سفر آنقدر برای مردم این منطقه با برکت و افتخار بود که پس از دیدار مقام معظم رهبری از روستای اروست چهاندانگه ، تابلویی در ورودی این بخش با این مضمون قرار گرفت: «به چهاردانگه خوش آمدید ، قدم های مقام معظم رهبری “

مردم منطقه با عشق و علاقه خود به ولایت ، با استقبال از جناب نثار و طعم شیرین شیرینی دیدار با مقتدای خود دریافت کردند.

بیست و شش سال پیش بود و بچه های شبانه روزی مهدی اروست در محله محروم و دورافتاده پستکوه ساری هرگز فکر نمی کردند معلم آنها در آن زمان معلم و رهبر فرزانه انقلاب باشد.

دوشنبه یک روز بارانی بود ، اما گرمای وجود آن هنوز در یاد دانش آموزان و معلمان دیروز مدرسه المهدی باقی مانده است ، مدرسه ای که به لطف ورود پربرکت خود ، از لکه محرومیت از کلاس ها و این تاریخی محروم شد. سفر در قاب.. خاطرات ماندگار هستند.

b7f13c41 25b1 4d6b b9c0 7a89ac78116c خبر خاکستری

مقام معظم رهبری سفر خود را به این روستای 150 خانواده ای آغاز کردند و با حضور در تنها مدرسه ابتدایی و راهنمایی بر اهمیت مدرسه برای روستاییان تأکید کردند. رهبر معظم انقلاب به کلاس های درس روستا رفتند ، با بچه های روستا با صداقت پدرانه صحبت کردند و دست عشق را روی آنها گذاشتند.

معظم له همچنین مستقیماً از مدیر مدرسه و معلمان بسیجی در مورد کاستی های وی مطلع شدند و به مقامات عالی رتبه که آنها را همراهی می کردند دستور کار بیشتری برای مردم روستا داد.

حضرت آیت الله خامنه ای سپس به منزل یکی از شهدای روستای اروستا رفتند تا با پدران و مادران پنج شهید آن روستا دیدار کنند تا با آنها ادای احترام کنند و با سخنان صمیمانه و صادقانه به آنها ادای احترام کنند.

خانواده های این شهدا صمیمانه به رهبر خود گفتند که فرزندان ما در راه دفاع از میهن اسلامی جان خود را فدا کرده و پرچم حکومت اسلامی را برافراشته اند و رهبر انقلاب با بیان اینکه “شما به عنوان خانواده های شهدا ، نور ما دیده می شود “شما حق دارید و تا گردن این مملکت دارید” همانطور که شما جوانانی را تربیت کرده اید که در دفاع از آبرو ، ملت و مرزهای کشور جان خود را در کلاس اخلاص گذاشته اند ، خداوند آنها را با امام متحد سازد. حسین (ع) “

4bae77b6 ec36 44b1 8c16 346614a75706 خبر خاکستری

حضرت آیت الله خامنه ای سپس با حضور در جمع مردم در روستای اروستا به احساسات گرم و صمیمانه آنها پاسخ دادند و در یک سخنرانی کوتاه ، با ابراز خوشحالی از این دیدار ، به آنها گفت که آنها را از صمیم قلب دوست دارد.

مقام معظم رهبری از محرومیت مردم این روستا ابراز نگرانی کردند و آن را مانند دیگر مناطق محروم کشور در نتیجه رژیم استبدادی و غارت سرمایه های کشور توسط بیگانگان و تباهی و تخریب این پهناور دانستند. ثروت

رهبر معظم انقلاب اسلامی لغو هرگونه محرومیت از کشور را آرزوی دیرینه خود دانستند و گفتند: امروز همه خدمتگزاران به مردم خدمت می کنند تا بتوانند چهره خود را شاد و قلبشان را با نور روشن کنند. امید ، و به برکت این تلاشها ، دهها هزار روستای کشور که زمانی در بحبوحه محرومیت بودند ، اکنون مرفه هستند.

حضرت آیت الله خامنه ای ، عضو گروهی از شکارچیان خارجی از مخازن عظیم ثروت ایران ، عامل اصلی دشمنی ، بی دینی ، بی وفایی و استکبار آمریکا با ملت مسلمان ایران را در نظر گرفتند و در پایان سخنان خود از آنها برای اقدام قدردانی کردند.

مقام معظم رهبری جلسه را با اقامه نماز در روستایی به پایان رساندند و به ساری بازگشتند.

8df58555 9780 4c21 ba63 b2e68e657ce5 خبر خاکستری

26 سال پیش ، دبیرستان المهدی اروست ساری که با محرومیت های زیادی دست و پنجه نرم می کند ، اکنون پس از سالها در سایه سفری پر برکت و راهنمایی بسیاری از دانش آموزان ، برخی در دفاع از وطن و ارزش ها قرار دارد. که شهید بودند. بله ، سفر مدیریت در این روز بارانی و سرد پاییزی بهار را با خود به اروست آورده بود!

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید