دلپذیری ساحل در بهار پاییز هرمزگان / نیمه دوم سال بهشت ​​گردشگری در جنوب کشور است.


ساعت: 11:41
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915740

پاییز و زمستان را می توان بهشت ​​گردشگری هرمزگان نامید. از آنجایی که با هوای بهاری در این فصول، گردشگران زیادی برای گذراندن لحظات خوش و لذت بردن از آب و هوای خوب و ساحل به این استان جنوبی سفر می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ کارشناسان هواشناسی در این روزها نسبت به بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور هشدار داده اند و به فضل الهی طی چند روز گذشته برف و کولاک برخی نقاط کشور را فراگرفته و مدارس تعطیل شده است.

صدای زمستان با شروع سرما می آید و درختان به خواب عمیق می روند، اما در جنوبی ترین نقطه کشور در حالی که هوا در اکثر مناطق ایران اسلامی سرد و گرم است، استان ساحلی هرمزگان از بهار مطلوبی برخوردار است. آب و هوا


پاییز و زمستان بهشت ​​گردشگری هرمزگان است

پاییز و زمستان را می توان بهشت ​​گردشگری هرمزگان نامید. زیرا در این فصول گردشگران زیادی برای گذراندن لحظات خوش و لذت بردن از آب و هوای خوب و ساحل به این استان جنوبی سفر می کنند.

بی شک هرکسی که حتی یک بار به این کشور سفر کرده باشد، مجذوب مهمان نوازی و مناطق بکر گردشگری هرمزگان شده و این منطقه جنوبی را در فهرست سفرهای سالانه خود قرار داده است.

وجود بیش از 300 اثر تاریخی، 50 هتل، حدود 80 دفتر خدمات گردشگری، 17 منطقه نمونه گردشگری، 11 مقصد گردشگری و 82 راهنمای گردشگری در هرمزگان در کنار مناطق آزاد، دلیل توسعه گردشگری هرمزگان است.

بیش از 1400 کیلومتر خط ساحلی، وجود 14 جزیره، بازارهای بزرگ و مجلل، آثار تاریخی، مناطق بکر گردشگری که همگی باعث شده گردشگران زیادی به این منطقه جنوبی سفر کنند، به طوری که به گفته کارشناسان میراث فرهنگی در سال گذشته بیش از سه میلیون و 600 هزار گردشگر از سراسر ایران به این منطقه سفر کرده اند.


9f7b0011 828b 4974 87f4 cc2a03d299b4 خبر خاکستری


ما ترجیح می دهیم به ساحل برویم تا در خانه بمانیم

لیلا غلامی شهروند بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار هرمز که به همراه خانواده خود به ساحل زیبای سورو بندرعباس آمده است، گفت: هوای صاف و مساعد این روزها خانه نشینی را غیر ممکن کرده است. ما رفتن به ساحل را به ماندن در خانه ترجیح می دهیم.

این شهروند بندرعباسی گفت: در نیمه دوم سال که هوا بسیار خوب است، سعی می کنیم حداقل هر شب یک بار برای صرف شام به همراه خانواده به ساحل بیاییم و غذاهایی را که در خانه تهیه کرده ایم میل کنیم. هوای آزاد

گلمی با اشاره به اینکه فرزند کوچکی دارد، گفت: هوای آزاد و خنک بچه ها را گرسنه غذا می کند و فرزندم پس از بازی با شن های ساحل دوست دارد در ساحل غذا بخورد.

وی بیان کرد: ساحل منطقه ای بکر برای بازی کودکان است و صدای ملایم برخورد امواج با صخره ها و مانور پرندگان مهاجر فضای تفریحی را برای بزرگسالان فراهم کرده است.


69805c6b 53fa 4ed8 b10c a3825c833b4c خبر خاکستری


جزیره هرمز تصویر رنگارنگ خدا بر روی زمین است

محمد که برای سفر به استان هرمزگان و شهر بندرعباس از شهر تبریز آمده است در گفتگو با خبرنگار ما گفت: هوای زیبای هرمزگان در فصل پاییز ما را به یاد بهار می اندازد. سرسبزی درختان و رونق کشاورزی در این موقع از سال برایم بسیار جالب و هیجان انگیز است.

این گردشگر تبریزی ادامه داد: قرار است یک هفته در هرمزگان بمانیم و در روزهای آخر به جزیره زیبای هرمز رفتیم که تصویر بسیار زیبا و رنگارنگی از خدا و ساحل نقره ای، ساحل سرخ، نجیب است. مردم و بسیاری از صنایع دستی زیبا و هنرمندانه چیزی بود که باعث شد همه ما تماشای آن را فراموش کنیم.


e3f0742c 9e37 49be ba1a 47ede972bd2f خبر خاکستری

وی افزود: قایق سواری روی دریا و پیاده روی به حرا، تماشای دلفین، آکواریوم دریایی و … در این زمان بسیار خوب است و لذت سفر ما را دو چندان می کند.

این گردشگر با بیان اینکه برای پنجمین بار است که به هرمزگان و شهر بندرعباس سفر می کند، خاطرنشان کرد: من و خانواده ام هر ساله قصد داریم در نیمه دوم سال برای لذت بردن از آب و هوای بسیار خوب و خرید از بازارها به هرمزگان سفر کنیم. عیش هرمزگان را داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید