پخش نامحدود مرغ منجمد به ارزش 48 هزار تومان در بازار

پخش نامحدود مرغ منجمد به ارزش 48 هزار تومان در بازار

روز جدید معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام کشور از توزیع گوشت مرغ منجمد بدون محدودیت در بازار خبر داد و گفت: ذخایر گوشت مرغ کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد.

محمد جعفری با بیان اینکه وضعیت گوشت مرغ به قیمت مصوب رسیده است، گفت: با توجه به افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار، شرکت نگهداری دام از 19 شهریور برای تنظیم بازار این محصول وارد بازار شد، بنابراین هم اکنون قیمت گوشت مرغ در بازار نزدیک به قیمت مصوب است.

معاون داخلی پشتیبانی امور دام در کشور افزود: پیش از این، این شرکت برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، مازاد گوشت مرغ را در کشور خریداری کرده بود، بنابراین ذخایر ما مطلوب است و از این نظر کمبودی نداریم و همیشه خواهند بود. وارداتی، زمانی که بازار به آنها نیاز دارد.”

به گفته وی، بر اساس مصوبه دولت قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده 40 هزار تومان و برای مصرف کننده 59 هزار و 800 تومان تعیین شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر توزیع مرغ منجمد بدون محدودیت در تهران و سایر استان های کشور انجام می شود اما این روند به درخواست کارگروه تنظیم بازار استان بر اساس نیاز آنها انجام می شود.

جعفری تصریح کرد: بر اساس معرفی نامه کارگروه تنظیم بازار استان، هر کیلوگرم مرغ منجمد با قیمت 45 هزار تومان در سردخانه های شرکت دام استان به فروش می رسد و در تهران با قیمت 48 هزار تومان به دست مصرف کنندگان می رسد. . البته خود کارگروه های تنظیم بازار استانی قیمت مرغ منجمد را در استان ها تعیین می کنند.

معاون داخلی شرکت پشتیبانی امور دام داخلی افزود: تا زمانی که بازار مرغ ساماندهی شود این شرکت قطعا با توزیع آن حضور خواهد داشت اما تلاش می کنیم به تولیدکنندگان داخلی آسیبی وارد نشود.

وی با بیان اینکه اکنون بازار مرغ به شرایط عادی نزدیک شده است، گفت: به نظر می رسد نیاز چندانی به مداخله شرکت نباشد، اما تا متعادل شدن قیمت ها در بازار حضور خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید