پرداخت حداقل دستمزد به معلمان جهت خرید خدمات پس از چندین ماه پیگیری

پرداخت حداقل دستمزد به معلمان جهت خرید خدمات پس از چندین ماه پیگیری

دانش آموزان در سایۀ دانش خود در نیازمندترین و دورافتاده ترین مناطق کشور تحصیل می کنند و دلسوزانه به عنوان معلم در مناطقی که افراد کمی حاضر به کار هستند کار می کنند. اما حقوق مناسبی دریافت نمی کنند و وضعیت بیمه آنها مشخص نیست.

با انقضای مدت استخدام مشمول ماده 28 و احراز صلاحیت معلمی می شوند، صلاحیتی که البته سال هاست فعالیت و تدریس آنها برای آموزش و پرورش ثابت نشده و با چه معیار و صلاحیتی مشخص نیست. به نسل بعد آموزش دادند اصولاً کدام سرفصل ها و معیارهای استخدام معلم تغییر کرده است که معلمان با چندین سال سابقه در زمان کار باید در آزمون صلاحیت شرکت کنند.

طرح استخدام معلمان برای خرید خدمات یا برون سپاری نیروی انسانی از سال 1393 به منظور تامین معلمان مورد نیاز در مناطق فقیر نشین اجرا شده است و از آن زمان معلمان زیادی با امید به پرورش دانش آموزان و تامین آینده آنها و رسمی شدن در آموزش و پرورش تلاش کرده اند. معلمان که به نظر می رسد فقط سرابی برای جوانان تحصیل کرده ای باشد که به دنبال معلمی به عنوان شغل آینده خود بوده اند.

جالب اینجاست که این گروه حتی در طرح رتبه بندی معلمان نیز مورد توجه قرار نگرفتند و هیچکس حتی سازمان رسمی معلمان مانند کانون صنفی معلمان فریاد آنها را نشنید. در واقع به نظر می رسد این افراد به عنوان معلم شناخته نمی شوند و تنها ابزار کاهش هزینه های تحصیلی و سود افسارگسیخته دولت هایی بوده اند که نگاه ابزاری به مردم و سرمایه اجتماعی کشور دارند.

به نظر می رسد سود اصلی این پروژه به جیب شرکت های پیمانکاری می رود که طرف قرارداد آموزش و پرورش هستند و نیروی متخصص را با کمترین قیمت و کمترین شرایط ممکن در اختیار این سازمان قرار می دهند و دست به دست هم برای بهره مندی جوانان آموزش می بینند. و نیروی کار تحصیل کرده

درد و دل یک معلم خرید

یکی از معلمان خرید خدمات مشکلات خود را در قالب راسو برای خبرنگار جامعه ۲۴ می فرستد و سعی می کند توجه خبرنگاران را به شرایط سخت معلمان برای خرید خدمات جلب کند:

آموزش در سخت ترین شرایط مرزی با 2 میلیون ماهی به دست آمده
عبدالخالک لکی زهی نماینده معلمان خرید خدمات در سیستان و بلوچستان که 6 سال است به عنوان معلم خرید خدمات در مرز صفر استان فعالیت می کند در خصوص مشکلات معلمان در خرید خدمات به جامعه گفت: خرید خدمات. معلمان از نظر درس او دریافت که در آینده این گروه از معلمان پس از چندین سال تلاش و کوشش برای استخدام در آموزش و پرورش اقدام نخواهند کرد.

وی ادامه داد: بر اساس بخشنامه ابلاغی سال گذشته مقرر شد حقوق معلمان به صورت شبانه روزی پرداخت شود که منجر به کاهش 50 درصدی حقوق ما به میزان 4 میلیون و 100 هزار تن در سال تحصیلی گذشته شد. بر اساس 44 ساعت) به 2 میلیون تن در سال تحصیلی جاری (بر اساس 24 ساعت) برسد. معلمی را می شناسم که 8 سال در مناطق مرزی زحمت کشیده و امروز با چنین شرایط سختی مواجه است. معلم 24 ساعت در هفته در مدرسه تدریس می کند اما معلم علاوه بر تدریس در مدرسه باید برنامه درس را مشخص کند، سوال امتحانی را بپرسد و مدارک را تصحیح کند و برای حضور در کلاس اطلاعات خود را به روز کند. “آیا این چیزها در این 24 ساعت اتفاق می افتد؟” قطعا نه.”

«برنامه معلمان خرید خدمات برای ارائه معلمان در مناطقی است که آموزش و پرورش با کمبود شدید نیروی کار مواجه است. این طرح برای دولت مقرون به صرفه است زیرا به جای پرداخت 8 میلیون تن به ازای هر معلم رسمی، ماهانه 2 میلیون تن برای استخدام معلمان با شرایط کاری معلمان رسمی بدون نیاز به بیمه و حقوق تابستانی و عیدی استخدام کرده است. پرداخت. این طرح مورد استقبال هر دولتی است، اما انتظار داشتیم دولت اصلی که دولت محرومان محسوب می شود، به رنج هشت ساله معلمان خریدار خدمات پایان دهد، اما نه تنها تغییری صورت نگرفته، بلکه با آن مواجه هستیم. کاهش دستمزد».

«مگر نمایندگان مجلس برای ما کاری نکنند وگرنه شرایط خرید خدمات معلمان روز به روز بدتر می شود. یکی از مشکلات ما این است که همیشه تا پایان سال تحصیلی بلاتکلیف هستیم، در سال تحصیلی جاری قراردادی نداریم و بدون قرارداد با آموزش و پرورش همکاری می کنیم. طرف قرارداد ما نهاد واسط است و این موسسه طرف قرارداد با آموزش و پرورش است. در واقع این مؤسسات برای جذب معلم بدون ایجاد تعهد برای جذب نیرو برای آموزش و پرورش راه اندازی شده اند».

پرداخت حداقل دستمزد به معلمان جهت خرید خدمات پس از چندین ماه پیگیری
«برخی فکر می کنند که ما در مدارس غیرانتفاعی کار می کنیم، این درست نیست، معلمانی که خدمات می خرند در مدارس دولتی کار می کنند و کد معلمان یک کد دولتی مستقل است. این طرح به نفع دولت بود اما به نفع معلم نبود. امروز معلمان رسمی برای رتبه بندی و افزایش حقوق تلاش می کنند، اما ما به دنبال شغل مطمئن هستیم و نه تنها افزایش حقوق نداریم، بلکه با کاهش حقوق مواجه هستیم. بعد از سه ماه حقوق نگرفتیم و همین چند روز پیش مبلغ 4 میلیون تن علی الحساب به ما پرداخت شد. اما معلوم نیست این حقوق یک ماهه است یا 2 ماهه یا 3 ماهه؟ «این پرداختی باید براساس حقوق سال گذشته می بود، به علاوه اینکه این مبلغ به همه استان ها پرداخت نمی شد و مثلاً مبلغی که در حساب استان خراسان بود کمتر از این مبلغ بود.

«نمایندگان انقلاب به دیوان محاسبات کشور نامه زده اند و پیگیر این مسائل هستند. ما هم امیدواریم مشکلات حل شود. هیچ کنترلی روی این طرح وجود ندارد و وزارت آموزش و پرورش آن را به دقت بررسی نمی کند. «کمیسیون آموزش مجلس می گوید 32000 و دیگری می گوید 18000.

(آیا انجمن صنفی معلمان از معلمان در خرید خدمات حمایت می‌کند؟): «کانون معلمان برای معلمان رسمی کار می‌کند و هرگز برای تصمیم‌گیری با ما صحبت نکرده است. البته بودجه تعریف شده ای برای معلمان برای خرید خدمات دارند. طرحی برای تغییر وضعیت معلمان برای خرید خدمات نوشته شده است که در صورت مراجعه به هیات امنا رد نمی شود بلکه شرکت های پیمانکاری منتفع می شوند و همکاران برای خرید خدمات مشکلات خود را بر عهده می گیرند. این به افتخار جمهوری اسلامی ایران نیست، اما متاسفانه فریاد کمکی نداریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر به شرکت های واسطه گفته می شود که تا پایان سال تحصیلی 30 روز بیمه ما را انصراف دهند، اما اگر بعداً اعلام شود که بیمه بر اساس 18 روز پرداخت می شود، بیمه را از نیمه دوم کسر می کنند. از سال. 5، 6 روز را کنار بگذارید تا تفاوت را جبران کنید. بدون پرداخت وجه، بدون عقد قرارداد و تعیین تکلیف حقوق و بیمه، سه ماه اول سال تحصیلی می گذرد، سه ماه دیگر می گذرد و نوروز 15 روز تعطیل می شود و پس از آن یک ماه دیگر در اختیار داریم. کمترین هزینه و کدام دولت می خواهد بپردازد “آیا می رسیم؟”

دو شیفت معلم حقوق 24 ساعته
یکی از مدیران آموزشگاه خرید سرویس که 4 سال است در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان تدریس می کند حرفی برای گفتن دارد. او به جامعه 24 گفت: «من معلم خرید خدمت هستم و دو دبیرستان را در شیفت صبح و عصر در روستاهای مرزی اداره می کنم.» تفاوت من با معلم رسمی این است که حق مدیریت دریافت نمی کنم. من و مدیر همان حقوقی معادل دو میلیون تن برای خرید خدمات به معلمان با احتساب 24 ساعت هفته دریافت می کنیم.»

«مدیر مدرسه باید امکاناتی مانند ماژیک و برگه های A4 و… بدهد، اما آموزش و پرورش منطقه و پیمانکار هیچ هزینه ای ندارند و می گویند خودتان تهیه کنید. چگونه می توانم با حقوق ماهی دو میلیون تومان این تسهیلات را ارائه کنم؟ «متاهل هستم و سه فرزند دارم. من از همسرم که در شهر دیگری است غایب هستم و فرزندانم در روستا در کنار من زندگی می کنند. برای دیدن خانواده ام باید پنج ساعت راه بروم، اما ماشینی در این مناطق نیست.»

«من به عنوان معلم و مدیر همه این مشکلات را تحمل می کنم اما شرایط بیمه ام مشخص نیست و حقوق خوبی هم ندارم. طرح جدیدی برای کاهش بیمه از 30 روز به 15 روز در نظر گرفته شده است. من از شنبه تا پنجشنبه تدریس می کنم، هفته ای 48 ساعت تدریس می کنم، اما 24 ساعت حقوق می گیرم.

«بعد از سه ماه کار بدون دریافت حقوق، ظرف چند روز 4 میلیون تن پرداخت کردند و پس از اعتراض عمومی و اقدامات بعدی این مبلغ را پرداخت کردند. زنان در وضعیت بدتری برای خرید خدمات هستند، یافتن مسکن در مناطقی که ما تدریس می کنیم بسیار دشوار است، در حالی که مردان می توانند حتی زمانی که معلم متاهل هستند در مدرسه اسکان داده شوند. من در مرز تدریس می کنم و راهی به پاکستان نیست.»

“در روستایی که من تدریس می کنم، آب برای خوردن نیست، دستشویی نداریم، صبح در یک روستا تدریس می کنم و عصر باید در جاده باشم و برای تدریس به روستای بعدی بروم. . ما معلمانی که در چنین شرایط سختی خدمات می خریم، تنها با دو میلیون جلد تدریس می کنیم. هیچ کس به فکر ما نیست. معلمان رسمی به فکر رتبه بندی و افزایش حقوق هستند، اما هیچکس به فکر ما نیست.

«آنقدر با آموزش و پرورش دعوا کردم که قبول کردند به نام معلم رسمی از اضافه کار امتناع کنند، چون اضافه کاری برای معلم رد نمی شود، هرچند هنوز آن مبلغ را دریافت نکرده ام. سال گذشته من و یکی از همکارانم 90 ساعت تمرین داشتیم اما فقط 24 ساعت حقوق می گرفتیم. «ما هم شکایت کردیم که گفتند شما معلم خرید خدمات هستید و نمی‌توانیم کسی را بسازیم.

دیدگاهتان را بنویسید