پرداخت حقوق ماهانه کارکنان مشروط بود

عبدالله میرزایی، رئیس مدیریت مشاغل و حقوق و دستمزد سازمان اداری و استخدامی کشور در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تکلیف ماده (29) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و الزام تبصره 20 سال 1400 قانون بودجه گفت: از خرداد ماه سال جاری موظفند کلیه پرداخت‌های مستمر و غیر دائمی را از محل وام‌های هزینه‌ای و از منابع دولتی و خصوصی به کلیه کارکنان خود تنها پس از ثبت اطلاعات در پایگاه کارکنان اداری (پاکنا) انجام دهند. و سامانه ثبت حقوق و مزایا در دولت گذشته این موضوع جدی گرفته نمی شد و اطلاعات حقوق و درآمد کارکنان دستگاه های اجرایی به طور کامل و دقیق در این سامانه ها معرفی نمی شد.

وی ادامه داد: از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم و با تاکید رئیس جمهور این موضوع در حال رسیدگی است و دستگاه های اجرایی موظفند از شهریور ماه سال جاری اطلاعات مذکور را به طور کامل ثبت کنند.» حقوق ها از ابتدا. ماه نوامبر تنها پس از معرفی کامل اطلاعات.

دستگاه هایی که اطلاعات را فاش نکرده اند باید تعهد کنند
میرزایی با اشاره به هماهنگی سه جانبه بین سازمان اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و سازمان دارایی کل کشور گفت: این امر منوط به امضای تفاهم نامه و تعهد با بالاترین دستگاه اجرایی است. سیستم.

برخی دستگاه ها همچنان با آن مخالف هستند
وی گفت: اطلاعات ما حاکی از آن است که وزرا و سران تشکل های مستقل زیر نظر رئیس جمهور دستور داده و بر این موضوع نظارت کرده اند. با توجه به مصوبات شورای دولت و بخشنامه ها و اقدامات بعدی سازمان اداری و کارگری کشور در این خصوص که منجر به تاخیر در پرداخت حقوق به سازمان مورد نظر خواهد شد.

وی تاکید کرد: بدیهی است دستگاه هایی که تاکنون اطلاعات آنها به طور کامل در سامانه های مذکور پیاده سازی شده است، حقوق مهرماه را بدون مشکل دریافت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، راه اندازی سامانه حقوق و مزایا از وظایف ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه است که از اواخر سال 1396 توسط سازمان اداری و استخدامی کشور اجرایی شد و در اوایل سال 1397 دستگاه های اجرایی باید وارد می شدند. خیر. آنها به ندرت به هر بهانه ای از قانون سرپیچی می کردند، در حالی که قانون بودجه سال 1398 تاکنون بر این امر تأکید جدی تری داشته است.

در قانون بودجه سال گذشته و امسال حتی پرداخت حقوق کارمندان نیز با ثبت اطلاعات مرتبط بود و از آن تاریخ امکان پرداخت برای دستگاه هایی که کار نمی کردند وجود نداشت. بنابراین برای امسال دستگاه ها موظف شدند اطلاعات شخصی، سفارشات کاری یا کاری یا قراردادهای منعقده کارکنان رسمی، پیمانی و پیمانی، کارگران و بهورزان را در سامانه پاکنام ثبت یا به روز کنند.

از سوی دیگر تاکید شد از خرداد ماه توزیع اعتبارات حقوق کارکنان صرفا بر اساس اطلاعات سامانه پاکنام خواهد بود. ضمناً از آن تاریخ هرگونه پرداخت مستقیم، مستمر و کوتاه مدت به کلیه کارکنان دستگاه های اجرایی از محل اعتبارات هزینه ای و منابع دولتی و خصوصی منوط به ثبت اطلاعات آنان در سامانه کارکنان ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید