صندوق بازنشستگی ماهانه چقدر پرداخت می کند؟

224168 920 خبر خاکستری

علی حسین رئیسی فرد در جمع کارگران زاگرس پوش شهرستان بورگورد که امروز 15 اردیبهشت ماه برگزار شد، گفت: دلشان به این نظام و آن است، خاک در حال فرو ریختن است و برای چرخاندن چرخ اقتصاد کشور دست به هر کاری می زنند.

وی افزود: کارفرمایان در بخش خصوصی و دولتی تمام تلاش خود را می کنند تا بستر تولید و اشتغال را فراهم کنند.

معاون وزیر کار، تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: از 13 نقطه حساس و مهم دنیا، 2 نقطه در ایران، جزایر سه گانه و تنگه هرمز می تواند دسترسی ایران به کشورهای منطقه را افزایش دهد.

ایران 15 کشور در کنار 600 میلیون جمعیت دارد که با گردش مالی بالغ بر هزار میلیارد دلار نیاز به دانش و ظرفیت تولید کارگران ایرانی دارند که باید سهم قابل توجهی داشته باشیم.

وی گفت: سه جانبه گرایی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار قرار دارد و در حوزه تصمیم گیری از دیدگاه کارگران، کارفرمایان و دولت استفاده می شود. افزایش حقوق کارگران در سال جاری اثر مثبت سه جانبه گرایی بود.

معاون وزیر کار ادامه داد: در جلسات نمایندگان کارگری و کارفرمایی پس از ساعت ها بررسی شاخص های اقتصادی به این نتیجه رسیدند که برای کمک به ارتقای تولید و بهره وری باید دستمزد کارگران را افزایش دهند.

وی گفت: شورای عالی حفاظت فنی و حمایت از کار و ایمنی کارگران تلاش کرده و می‌توانیم از محصولات مورد نیاز در حوزه تولید کشور بهره ببریم، زیرا رعایت ایمنی کار می‌تواند به حفظ نیروی کار کمک کند.

وی بیان کرد: سالانه 13 هزار تصادف در محل کار داریم که منجر به فوت 700 تا 800 نفر می شود و این بیم است که باید تلاش کنیم با کمک کارگران و کارفرمایان ژوزه ایمنی را در مراکز تولیدی صنعتی فعال کنیم و بتوانیم ایمنی را تامین کنیم. قبل از کار”.

معاون روابط کار، تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیش از 50 درصد جمعیت کشور و 50 درصد جمعیت کشور به وزارت تعاون کار و تعاون کار و رفاه اجتماعی مرتبط است. کمک های اجتماعی.

وی گفت: در لرستان بیش از 120 هزار نفر بیمه شده مستقیم از طریق تامین اجتماعی مستقیم وجود دارند که با خانواده خود جمعیت قابل توجهی را تشکیل می دهند.

وی افزود: برنامه جدی برای ایجاد اشتغال پیش بینی شده و اکوسیستم اشتغال بر اساس فرصت های منطقه ای در کشور برنامه ریزی شده تا بتوانیم اشتغال زایی کنیم.

معاون وزیر کار با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی کشور ماهانه 30 هزار میلیارد تن مستمری پرداخت می کند، افزود: 3 میلیون و 600 هزار مستمری بگیر 19 هزار میلیارد تن از تامین اجتماعی و یک میلیون و 700 هزار نفر از صندوق بازنشستگی کشوری مستمری می گیرند. دریافت 11 هزار میلیارد مستمری

در زمان شیوع ویروس کرونا، طبقه کارگر به عنوان مدافع سلامت در سنگر کار و تولید حضور داشت و تولید کشور با حضور کارگران و همه مشکلات همه گیر تاج و تخت هیچ گاه متوقف نشد و با همت کارفرمایان و کارگران تولیدی.”

وی ادامه داد: در جنگ اقتصادی ایجاد شده توسط دشمنان، کارگر و کارفرما دو بال تولید هستند و با همدلی و همفکری با وجود همه مشکلات پشت تولید ایستاده اند.

معاون وزیر کار گفت: جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس 14 هزار شهید تقدیم کرده است و در دوران دفاع مقدس کارگران در دو جبهه تولید و دفاع از ایران اسلامی حماسه می آفرینند.

دیدگاهتان را بنویسید