پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو از طریق سامانه آنلاین آغاز شد


ساعت: 14:11
تاریخ انتشار: 1401/01/07
کد خبر: 1818031

رئیس سازمان مالیاتی کشور از پرداخت مالیات هنگام نقل و انتقال خودرو از طریق سامانه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ داوود منظور در حاشیه رونمایی از سامانه وصول مالیات نقل و انتقال خودرو در جمع خبرنگاران گفت: سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو امروز رونمایی شد; این سامانه توسط پلیس راهور و با همکاری سازمان امور مالیاتی کشور طراحی و پیاده سازی شده است.

وی افزود: از امروز مالیات نقل و انتقال خودرو به صورت اینترنتی دریافت می شود و بر این اساس یک درصد از ارزش خودروهای داخلی و دو درصد از واردات مالیات دریافت می شود و افرادی که تمایل به تغییر نوبت دارند. شماره ثبت باید به سامانه دم مراجعه کند.

رئیس سازمان مالیاتی کشور افزود: افرادی که مایل به پرداخت مستقیم این مالیات هستند نیز می توانند با مراجعه به سایت سازمان مالیاتی به صورت خوداظهاری این مالیات را پرداخت کنند که البته قبلا این مالیات را در دفاتر اسناد رسمی دریافت کرده اند. این مالیات توسط پلیس راهنمایی و رانندگی و همچنین توسط دفاتر اسناد رسمی کنترل می شود.

منظور تاکید کرد: در اعمال ماده 30 قانون ارزش افزوده، شهروندان می توانند هنگام نقل و انتقال خودرو به صورت هوشمند و بدون تماس اینترنتی با بانک ها مالیات پرداخت کنند. از 13 دی ماه سال گذشته پلیس و دفاتر اسناد رسمی بر اساس قانون موظف به کنترل پرداخت این مالیات شده اند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد افرادی که ممکن است این مالیات را پرداخت نکرده باشند، گفت: از 13 دی ماه سال جاری تمامی نقل و انتقالات باید در سامانه ثبت شود که گاهی به صورت داوطلبانه انجام می شود اما احتمالاً اگر مواردی وجود داشته باشد که در صورت عدم پرداخت مالیات، توسط سازمان امور مالیاتی کنترل می شود و به مالکان جهت پرداخت مالیات اطلاع داده می شود.

رئیس سازمان مالیاتی کشور در پایان گفت: شهروندان می توانند سوالات خود را از طریق سامانه تلفنی 1526 مطرح کنند که همکاران ما به ابهامات و سوالات آنها پاسخ خواهند داد. همچنین دو روش برای پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو وجود دارد. ابتدا از طریق سایت سازمان امور مالیاتی و ثانیاً از طریق سامانه تعویض پلاک، شهروندان به سازمان امور مالیاتی هدایت می شوند که پس از پرداخت مالیات می توانند نسبت به تغییر شماره ثبت اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید