رئیس سازمان مالیاتی: مالیات نقل و انتقال خودرو بر عهده فروشنده است

رئیس سازمان مالیاتی: مالیات نقل و انتقال خودرو بر عهده فروشنده است

روز جدید : دیوید منظوری رئیس سازمان مالیاتی کشور گفت: مالیات نقل و انتقال خودرو در صورت عدم پرداخت بر عهده فروشنده باقی می ماند و فروشنده بدهکار مالیاتی محسوب می شود. وی گفت: در صورت عدم پرداخت مالیات توسط برخی از مالکان، برای پرداخت مالیات از سوی سازمان امور مالیاتی پیامک ارسال می شود.

صدا و سیما: رئیس سازمان مالیاتی کشور گفت: مالیات نقل و انتقال خودرو در صورت عدم پرداخت بر عهده فروشنده می ماند و فروشنده بدهکار مالیاتی محسوب می شود.

داوود منظوری با بیان اینکه در ماه های اخیر به دلیل اینکه برخی از فروشندگان و خریداران خودرو به دلیل تغییر رویه برای ثبت سند خودرو به اداره ثبت مراجعه نکرده و مالیات پرداخت نکرده اند، افزود: اکنون در محل کار الف. سامانه مشترک اینترنتی مالیات حمل و نقل جاده ای با پلیس راهور راه اندازی شد.

وی گفت: بانک های اطلاعاتی را برای انتقال از طریق ناجا دریافت می کنیم و همکاران ما بر پرداخت مالیات در ماه های اخیر که در مراکز تغییر شماره ثبت انجام شده است نظارت خواهند کرد و در صورت عدم پرداخت مالیات توسط برخی مالکان، پیامکی از IRS برای پرداخت مالیات برای آنها ارسال می شود.

منظوری افزود: ممکن است برخی از خریداران نگران باشند که مالیات خودروی خریداری شده شامل آن شود و از فروشنده معاف شود، اما خریداران نگران نباشند زیرا مالیات بر فروشنده قبلی اعمال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید