پرداخت های کارتخوان در سامانه مودیان ثبت می شود

پرداخت های کارتخوان در سامانه مودیان ثبت می شود

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بر اساس مصوبه امروز – 5 تیرماه – شورای اسلامی، موظف به ثبت پرداخت های کارتخوان در سامانه مودیان شد و مودیان نیز مکلف شدند از این پس نسبت به صدور صورتحساب الکترونیکی اقدام کنند.

در جلسه علنی امروز – دوشنبه 5 تیرماه – شورای اسلامی، ادامه بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص لایحه یک فوریتی الحاق پنج تبصره به ماده (2) قانون پایانه های تجاری و نظام مودیان مالیاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 6 تا 9 این لایحه تصویب شد.

ماده 6 این لایحه به شرح زیر است: متن زیر به عنوان تبصره (1) به ماده (5) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان مالیاتی اضافه و عنوان تبصره آن ماده به تبصره (2) تغییر یافت. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است حداکثر ظرف مدت دو ماه پس از ابلاغ این قانون به فیش‌های پرداخت صادره توسط دستگاه‌های کارتخوان و صورت‌حساب الکترونیکی درگاه‌های پرداخت الکترونیکی، شماره مالیاتی یکتا اختصاص دهد. یک سازمان و درج آن در گزارش دریافت یا پرداخت مشخص شده «همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است اطلاعات رسید یا گزارش پرداخت هر روز را حداکثر تا پایان روز بعد به سامانه مؤدی منتقل کند. روز.”

به استناد ماده 7، متن زیر به عنوان تبصره ماده (26) قانون پایانه‌های تجاری و نظام مودیان مالیاتی الحاق می‌شود: سازمان موظف است تعرفه خدمات شرکت‌های معتمد را در رابطه با صدور الکترونیک تعیین کند. فاکتورها طبق تعرفه تعیین شده توسط شورای اقتصاد از محل پرداخت مالیات بر ارزش افزوده جاری وصول می شود.

بدین منظور در خزانه داری کل کشور حساب ویژه ای در این خصوص ایجاد و اعتبار لازم برای انجام احکام این موضوع سالانه در ضوابط بودجه سالانه و صد در صد (100%) تخصیص می یابد. ) اختصاص خواهد یافت. تصميم اين تبصره در مورد تعرفه صورتحساب الكترونيكي اشخاصي از قبيل دفاتر ثبت اسناد رسمي و مراكز مبادله شماره ثبت كه موظف به ارائه اطلاعاتي غير از اطلاعات خريد و فروش خود به سازمان امور مالياتي كشور هستند، بر اساس اين قانون نيز مي باشد. معتبر.

همچنین تا پایان سال 1405 هزینه آموزش مودیان و اجرای فرهنگی 6 قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان از محل اعتبار این مصوبه قابل پرداخت است.

در ماده (8) آمده است: در ابتدای فصل سوم قانون پایانه‌های مغازه و نظام مودیان، متن زیر به‌عنوان ماده (14) اضافه می‌شود: «سازمان می‌تواند از مبنای محاسبه مالیات و کارمزد برای فروش گروه‌ها استفاده کند. مؤدیانی که میزان فروش آنها سالانه کمتر از حد نصابی است که وزارت امور اقتصاد و دارایی تعیین می کند، با توجه به میزان فروش آنها در هر دوره مالیاتی و ضریب تعیین شده توسط سازمان، مالیات را محاسبه و دریافت می کنند.

ضریب تعیین شده بر اساس ترکیب اقلام خریداری شده توسط مؤدی ثبت شده در سامانه مودیان و با توجه به نرخ مالیات بر ارزش افزوده اقلام تعیین شده در مفاد اجرایی این ماده توسط سازمان ظرف یک ماه از ورود تهیه می شود. لازم الاجرا شدن قانون است و به تصویب هیأت وزیران می رسد و محاسبه می شود. در صورتی که سایر مؤدیان از مؤدیان موضوع این بند خرید کنند، این خریدها مبنای محاسبه اعتبار مالیاتی نبوده و به عنوان هزینه مالیاتی واجد شرایط پذیرفته نمی شود. همچنین مصرف کنندگان نهایی که از مودیان موضوع این بند خرید می کنند مشمول مفاد ماده (18) این قانون نمی باشند.

ماده (9) به شرح زیر است: و عبارت «سه برابر» در عبارت «بیش از سه برابر فروش اعلامی» و «بیش از سه برابر معافیت سالانه» در ماده (6) قانون نظام مودیان اصلاح می‌شود. “پنج بار”. همچنین عبارت «در صورتی که فروش اظهار شده توسط مؤدی در مدت مشابه سال قبل که مالیات به سازمان پرداخت شده یا مقرر شده است پرداخت شود، کمتر از معافیت سالانه موضوع ماده (101) قانون مالیات‌های مستقیم باشد. پنج برابر معافیت سالانه موضوع بند (101) ملاک عمل خواهد بود. بعد از عبارت «مالیاتی که به سازمان پرداخت می شود یا مقرر شده است پرداخت شود». به این مقاله اضافه شد.

دیدگاهتان را بنویسید