پرداخت کمک هزینه به مدارس دولتی اختیاری است/ شهروندان یزدی تخلفات را گزارش دهند


ساعت: 12:53
تاریخ انتشار: 1401/05/18
کد خبر: 1888694

رئیس اداره سنجش نتایج آموزش و پرورش استان یزد:

ایمانی رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش یزد گفت: پرداخت وجه یا کمک هزینه ثبت نام در مدارس نمونه دولتی اختیاری است و اجباری برای پرداخت آن وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا ایمانی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص هزینه ثبت نام مدارس گفت: شهریه مدارس غیردولتی مشمول شرایط خاصی است و شهریه مشخصی دارد که اعلام می شود و در سامانه مشارکت مشخص است که شهریه چقدر است. پرداخت شود.

رئیس اداره سنجش عملکرد آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: شهریه مدارس استثنایی مانند مدارس مرجع و نمونه نیز مشمول شرایط و دستورالعمل خاصی است، بنابراین شهریه این مدارس توسط وزارت آموزش و پرورش ابلاغ می شود. .

وی بیان کرد: برای ثبت نام در مدارس دولتی شهریه ای وجود ندارد و فقط هزینه کتاب و حق بیمه پرداخت می شود و اولیاء می توانند در صورت تمایل مبلغ اعلام شده به عنوان کمک توسط مدیر مدرسه را به مدرسه پرداخت کنند و اینکه خیلی داوطلبانه

ایمانی تصریح کرد: پرداخت وجه یا کمک هزینه ثبت نام در مدارس دولتی اجباری نیست و اجباری برای پرداخت وجود ندارد، اما از آنجایی که در مدارس عادی سرانه پرداخت نمی شود، این مدارس معمولا هزینه های خود را بر اساس مشارکت داوطلبانه اولیا تامین می کنند. دانش آموزان فراهم می کنند.

وی با تاکید بر اینکه حق اجبار آنها به دریافت کمک هزینه در مدارس دولتی وجود ندارد، افزود: نمی توان کتمان کرد که برخی از مدیران مدارس دولتی خانواده ها را برای دریافت هزینه ثبت نام تحت فشار قرار می دهند که تخلف است و در صورت گزارش شهروندان از عملکرد ارزیابی بخش پیگیری و بررسی می شود.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان یزد یادآور شد: شهروندان می توانند شکایت خود را به دو شماره 33144371 و 33144374 و همچنین به واحدهای بازرسی یا ارزیابی عملکرد ناحیه یک با شماره 33141371 به شماره 2 و دوم آموزشی ارسال کنند. منطقه به شماره 33142371 الی 2 به شکایات مردمی پاسخ می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید