پرداخت 1.5 میلیارد اعتبار برای تامین امنیت نقاط حساس جنوب سیستان و بلوچستان


ساعت: 09:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۳
کد خبر: 1883051

اقدام ویژه دولت سیزدهم در ساماندهی گودال های مرگ؛

علی علیجانی مسئول امنیت کانون ها و مناطق پرخطر جنوب سیستان و بلوچستان گفت: وزارت نفت مبلغی حدود یک و نیم میلیارد برای ایمن سازی کانون ها اختصاص داده است اما به جای تخصیص هزینه به ما به بنیاد انقلاب اسلامی مسکن دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، به منظور تامین آب مورد نیاز و مقابله با خشکسالی در برخی مناطق به ویژه در جنوب سیستان و بلوچستان گودال هایی برای ذخیره آب حفر شده است تا آب باران و رودخانه ها را طغیان می کند تا در آنها جمع شود. آورده شوند.

این گودال‌ها که با هر حصار و سکویی متفاوت است، علاوه بر تغذیه دام، برای شستن ظروف و لباس‌های اهالی نیز استفاده می‌شود و به محل تفریحی برای شنا نیز تبدیل شده است که عامل اصلی مرگ یک انسان است. او ساکن شده است، مخصوصاً کودکان

اگرچه مسئولان و متولیان امر بارها هشدار داده اند که ساکنان هنگام بازی از کنار کانون ها عبور نکنند و کودکان خود را تماشا کنند و علیرغم اینکه برخی از محل های غریق دارای آبرسانی یا آبرسانی سیار یا نگهبانی هستند، کانون ها در دستور کار قرار دارد، اما هر از چند گاهی خبر غرق شدن یک یا چند نفر از مردم این منطقه را آزار می دهد.

بر اساس آمار منتشر شده در سه ماه گذشته بیش از 10 کودک در این کانون ها جان خود را از دست داده اند.

غرق شدن کودکان در نقاط داغ قابل قبول نیست

غرق شدن و جان باختن مردم به ویژه کودکان در این نقاط، حسین مدرس حیابانی استاندار سیستان و بلوچستان را بر آن داشت تا تردد در 100 متری نقاط جنوب استان را ممنوع کرده و گفت: با اولویت شهرستان چابهار و اعلام وضعیت بحرانی راه دسترسی به 89 کلبه در مجاورت مدارس و منازل روستایی شهرستان های جنوبی استان به فاصله یکصد متری کلبه ها با نرده، نصب علائم هشدار دهنده و نوار حفاری مسدود می شود. و تردد در آن ممنوع خواهد بود.

وی خواستار احیای خط اعتباری حراست هوک ها با هدف لغو این ردیف اعتباری در 2 سال گذشته و ایمن سازی و حفاظت از کانون های روستایی واقع در طرح هادی روستایی توسط بنیاد مسکن شد و گفت: برای بچه ها قابل قبول نیست که بگذارند در نقاط داغ غرق شویم

به گفته این مسئول؛ 90 درصد هوتک ها در اراضی مردم و تنها 10 درصد در اراضی دارای منابع طبیعی و دور از سکونتگاه های روستایی قرار دارند. ،

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اختصاص یک میلیارد و 500 میلیون تومان از سوی وزارت نفت برای فنس کشی و ایمن سازی هوتک ها، افزود: از حدود 1500 هوتک در جنوب شهرستان چابهار 1700 هوتک در شهرستان چابهار قرار دارد. استان که جزء لاینفک زندگی و معیشت مردم است. از این رو خانه های هلال با مشارکت شوراها و دهیاران وظیفه آموزش جامعه محلی را بر عهده دارند تا شاهد چنین حوادث دلخراشی نباشیم.

مدرس حبانی تاکید کرد: همه متولیان باید با جدیت و حساسیت بیشتری برای مدیریت کانون ها تلاش کنند.



هزینه محافظت از هر کلید میانبر بین 60 تا 80 میلیون است

علی علیجانی مسئول ایمن سازی نقاط پرخطر و پرخطر جنوب سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در تمام شهرهایی که مردم در حال غرق شدن هستند لوله های آب ثابت داریم اما همچنان این اتفاقات ناگوار رخ می دهد. دادن

وی افزود: مردم بیشتر برای شنا به این نقاط گرم می روند و این اتفاقات ناگوار برای تامین آب شرب رخ نمی دهد.

این مسئول تصریح کرد: وزارت نفت برای تامین گلخانه ها حدود یک و نیم میلیارد بودجه در نظر گرفت اما به جای اینکه این پول را به ما اختصاص دهد در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفت. امنیت کلیدهای فوری به تصمیم نهایی بنیاد مسکن بستگی دارد که در حال حاضر در حال مطالعه و تحقیق است

وی با بیان اینکه در این مدت تنها با کمک مردمی و گروه های جهادی موفق به ایمن سازی 45 نقطه کانونی شده ایم گفت: هنوز برای ایمن سازی 1700 نقطه چابهار اعتباری تزریق نشده است.

مسئول ایمن سازی هات اسپات ها و مناطق پرخطر جنوب استان با تاکید بر اینکه برای حصارکشی و ایمن سازی هر نقطه باید 60 تا 80 میلیون تومان هزینه شود ادامه داد: همه کانون ها مالکان قانونی دارند که وسعت آنها بیشتر می شود. شخصیت به صاحب آنها که از نظر قانونی جرم است زیرا دلیل قتل تلقی می شود.

علیجانی تصریح کرد: خانواده ها باید مراقب باشند و در حین بازی کودکان را تذکر دهند و از طرفی مراقب آنها باشند.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه باید در این زمینه ورود کند و در مورد فنس کشی تذکر بدهد، گفت: البته این امر نیازمند فرهنگ سازی است زیرا مردم تا زمانی که آب روان دارند هوتک ها را مقدس می دانند همچنین تمایل به استفاده از کلیدهای میانبر در بین مردم وجود دارد. مردم.

به گفته این مسئول؛ همه ولگردها شناسنامه و صاحب دارند، هرگز به صاحبان آنها اطلاع داده نشده است که آنها را تامین کنند و احساس می کنند دولت باید این کار را انجام دهد.

به گزارش عصرهامون، هم اکنون یک هزار و 700 هاتگ در شهرستان چابهار، 300 هاتگ در شهرستان دشتیاری، 18 هاتگ در شهرستان کنارک، 50 هاتگ در شهرستان کسرکند و 30 هاتگ در شهرستان سیبسوران وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید