نظارت حساس کمیسیون امنیت ملی مجلس بر حقوق آب مرزی / نقش اقتصاد در تامین امنیت پایدار


ساعت: 09:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897201

حیدری گفت: کمیسیون امنیت ملی مجلس بحث حق آبه مرزی با کشورهای همسایه را به دقت رصد می کند و در این راستا کمیته ای به نام کمیته امنیت آب در این کمیسیون تشکیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شهریار حیدری رئیس کمیسیون مرزبانی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه بازدید از ظرفیت سرحس و منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان در گفت و گو با صبح توس اظهار داشت: تلاش ها و اقداماتی که منطقه ویژه اقتصادی سرحس از زمان ایجاد این منطقه انجام داده است، قابل تحسین است. همچنین زمینه برای تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرحس به منطقه آزاد فراهم شده است.

رئیس کمیسیون مرزبانی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به آمادگی نیروهای مسلح منطقه برای تامین امنیت پایدار، افزود: الحمدلله نیروهای مسلح ما با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی امنیت پایدار را در منطقه برقرار کرده اند که یکی از این مهم است. اهداف کمیسیون امنیت ملی را به مجلس ارائه کرد تا در مورد توسعه امنیت و امنیت پایدار بحث و بررسی شود، زیرا این توسعه با اشتغال و با توسعه فعالیت های اقتصادی محقق می شود.

وی با اشاره به حق آبه دیوار مرزی گفت: کمیسیون امنیت ملی بحث حق آبه دیوار مرزی با کشورهای همسایه را به دقت رصد می کند و کمیته ای به نام کمیته امنیت آب در این زمینه تشکیل شده است.

حبدری تاکید کرد: کمیسیون امنیت ملی با هماهنگی دستگاه دیپلماسی به دنبال اجرای حق آبه ای است که در چارچوب پروتکل ها و توافقات مرزی در گذشته صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون مرزبانی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه کشورهای همسایه در گذشته در اجرای معاهدات ضعیف عمل کرده اند، گفت: با سفر آقای رئیس جمهور به کشورهای همسایه و تاکید مقام معظم رهبری بر اولویت کاری روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه، روابط ما با همسایگان بهبود یافته و در آینده هر چه حق آبه جمهوری اسلامی ایران از ترکمنستان و افغانستان اجرا و مؤثر واقع شود.

وی ادامه داد: با تماس های صورت گرفته از سوی دستگاه دیپلماسی و اقدامات خوبی که انجام شده، جلسات مشترکی در این زمینه برگزار کرده ایم و در جلسه شورای تامین استان خراسان رضوی نیز در این خصوص بحث و بررسی و گزارشی ارائه شد. پیشرفت مناسبی در این مورد حاصل شد.

حبدری با تاکید بر اینکه امنیت پایدار یکی از دغدغه های مهم کمیسیون امنیت ملی است، گفت: موضوع اقتصاد قطعا با تامین امنیت پایدار مرتبط است، به همین دلیل شورای اسلامی شهر به عنوان یک ناظر نیروی انتظامی در نقش نظارتی خود عمل می کند. از سوی دیگر دغدغه ها، مسائل و مشکلات مردم و کارکنان شهرستان سرحس در مجلس منعکس شده و نهادهای مختلف در این خصوص به کمیته دعوت می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید