پردیس سینمایی آسمان یزد اتفاق خوبی در معماری ایرانی اسلامی است


ساعت: 13:04
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895305

دادمان رئیس حوزه هنری کشور گفت: پردیس سینمایی آسمان یزد اتفاق خوبی در معماری ایرانی اسلامی خواهد بود و ایجاد پروژه ای مدرن که زندگی مشترکی با بافت قدیمی داشته باشد کار ارزشمندی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمدمهدی دادمان امروز در مراسم آغاز عملیات عمرانی پردیس سینمایی آسمان یزد اظهار داشت: این پردیس سینمایی محیطی فرهنگی و هنری برای مردم یزد بوده و از اهمیت راهبردی برای حوزه هنری برخوردار است. علاوه بر تولید و محصول، که در پایان کار وجود خواهد داشت.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی با بیان اینکه این پردیس سینمایی اتفاق خوبی در معماری ایرانی اسلامی خواهد بود، گفت: بتوانیم پروژه ای مدرن در بافت قدیمی یزد و در عین حال همگن و همگن خلق کنیم. زندگی مشترک با بافت قدیمی و فرهنگ اصیل این کار پیچیده، سخت و ارزشمند است.

وی افزود: کارشناسان سختی این امر را تشخیص می دهند اما قسمت خوب این سختی در لایه های طرح است که با کمک طراحان و معماران خوب یزد و کشور انجام شد و امیدواریم با کمک خداوند متعال به بهترین نحو تکمیل و باعث سربلندی هنر انقلاب اسلامی خواهد شد.

رئیس حوزه هنری با اشاره به ابعاد فعالیت این نهاد ادامه داد: در دو سال اخیر تلاش ما تسریع در فعالیت ها و روان شدن برنامه ها بوده است.

دادمان تصریح کرد: عرصه هنر در روزهای اول پیروزی انقلاب و در روزهای پایانی مبارزه نیز شکل گرفت و نهاد مبارکی است که در نظام جمهوری اسلامی ایران اقدامات بسیار موثری داشت.

وی تصریح کرد: در دو سال گذشته تلاش کرده ایم تولید محتوای انقلابی پیشرو را از نظر کمی و کیفی افزایش دهیم و زیرساخت های لازم برای دسترسی عموم مردم فهیم ایرانی را توسعه دهیم.

رئیس حوزه هنری کشور افزود: در پایان مرحله دوم طرح توسعه سینمای حوزه هنری که برخی از پردیس ها و سالن های آن هنوز به طور رسمی افتتاح نشده است، 230 سینما به مردم ایران خدمات رسانی می کنند که این تعداد تنها 103 تئاتر در پایان سال 1998.

وی گفت: به فضل الهی و تلاش همکاران هنری و مجموعه بهمن سبز ظرفیت سینماهای هنر در سراسر کشور در چند سال اخیر بیش از دو برابر شده است که مایه مباهات است.

دادمان ادامه داد: با افتتاح رسمی سینماهای جدید در ابتدای ماه ربیع الاول در برخی استان ها این ظرفیت به صورت رسمی به مجموعه سینمایی کشور اضافه می شود و مردم می توانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: علاوه بر توجه به فعالیت های سینمایی، تلاش می شود تا تولید در حوزه هنرهای تجسمی رونق و رشد کیفی پیدا کند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: این نهاد سال گذشته با چهار اثر در جشنواره فیلم فجر حضور داشت و هم اکنون دو پروژه جدی در حوزه سریال های نمایشی در دست تولید دارد.

دودمان خاطرنشان کرد: حوزه هنری آماده تولید اثری فاخر در عرصه سینما و هنرهای نمایشی با محوریت قهرمانان انقلابی استان یزد است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: امیدواریم با کمک نهادهای استان یزد بتوانیم کار سازنده بزرگی انجام دهیم و به یزد انقلابی و متدین ادای احترام کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید