پردیس سینمایی آسمان می تواند نمادی از فرهنگ و هنر یزد باشد


ساعت: 11:13
تاریخ انتشار: 1401/06/17
کد خبر: 1895979

ملک طبت مدیر کل حقوقی حوزه هنری یزد گفت: پردیس سینمایی آسمان به دلیل موقعیت مکانی و طراحی متناسب با معماری بومی می تواند به مجموعه فرهنگی هنری ماندگار و شاخص تبدیل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد ملک طبیت در گفتگو با خبرنگار یزدرسا درباره ساخت پردیس سینمایی آسمان در شهر میراث جهانی یزد اظهار داشت: از دهه 70 منتظر این اتفاق خوب در استان بودیم و حوزه هنری هم همچنین بسیار مشورت و پیگیری کرد تا اتفاق بیفتد.

وی اجرا و تحقق این پروژه را انتظاری شیرین بیان کرد و افزود: ساخت چنین مجموعه ای از خواسته ها و درخواست های سازندگان و دغدغه مسئولان و فرمانداران استان بوده و امیدواریم شاهد افتتاح آن باشیم. این مجموعه فرهنگی هنری و سینمایی.

رئیس سابق حوزه هنری استان یزد با اشاره به برنامه ها و فعالیت های توسعه ای سازمان سینمایی حوزه هنری در کشور گفت: خوشبختانه حوزه هنری دید خوبی به استان ها از جمله یزد دارد. حوزه سینما و توسعه فضاهای فرهنگی هنری.

مدیرکل حقوقی حوزه هنری انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت مکانی مناسب این مجموعه و طراحی خوب، همگن و متناسب با معماری بافت تاریخی، این پردیس سینمایی می تواند مجموعه فرهنگی ماندگار و مهمی باشد.

وی با بیان اینکه این مجموعه می تواند به یکی از نمادهای فرهنگی و هنری یزد نیز تبدیل شود، گفت: پردیس سینمایی آسمان به یاری خداوند فضایی جذاب، امن و مطلوب برای مردم روستا به ویژه خانواده های یزدی است. و گردشگران داخلی و خارجی.

پردیس سینمایی آسمان در زمینی به مساحت 2 هزار و 100 متر مربع در چهار طبقه با زیربنای 7 هزار و 500 متر مربع با مشارکت شهرداری یزد و سرمایه گذاری موسسه فرهنگی بهمن سبز در حوزه هنری ظرف مدت دو سال در بافت تاریخی شهر یزد.

این مجموعه فرهنگی هنری و سینمایی دارای شش سالن سینما با ظرفیت حدود 870 صندلی و یک سالن آمفی تئاتر روباز با ظرفیت 350 صندلی و با مدرن ترین امکانات و تجهیزات سینمایی و با تکنولوژی روز و ساختار و اجرا می باشد. در ساخت آن از استانداردها استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید