پرسپولیس امیدی به این سفر ندارد

پرسپولیس امیدی به این سفر ندارد

جام باشگاه های جهان 2023 به میزبانی عربستان سعودی و آخرین دوره با حضور 7 تیم و قهرمان از قاره های مختلف خواهد بود.

دوره بعدی این مسابقات در سال 2025 با حضور 32 تیم از سراسر جهان و به میزبانی آمریکا برگزار می شود و 4 تیم از آسیا نیز جواز حضور در این مسابقات را کسب خواهند کرد.

تیم های الهلال عربستان، اوراوا ردز ژاپن و قهرمان فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا (سپاهان از دیگر تیم های حاضر در این مسابقات هستند) سه نماینده در دوره بعدی جام باشگاه های جهان خواهند بود. تیم چهارم بدون احتساب 3 تیم قهرمان بهترین تیم قاره خواهد بود. تیم های ایرانی هم شانس حضور در جمع 4 تیم جام باشگاه های جهان را دارند، پرسپولیس هم شانس دارد اما این شانس خیلی کم است. در حالی که برخی رسانه ها مدعی هستند با توجه به فینالیست شدن قرمزها در سال های 2018 و 2020، این تیم می تواند امیدوار باشد که تیم واجد شرایط با توجه به رده بندی مشخص شود، اما این فینالیست ها قبل از دوره 4 ساله مورد توجه فیفا قرار می گیرند و تاثیرگذار هستند. هیچ پوست قرمزی وجود نخواهد داشت.

پرسپولیس در سال 2018 (7 سال قبل از جام باشگاه های آینده) با برانکو ایوانکوویچ و 2020 (5 سال قبل از جام باشگاه های آینده) با یحیی گل محمدی فینالیست شد اما این فصل حتی از مرحله گروهی هم فراتر نرفت.