کلیباف: سرسختی انقلابی در شرایطی که هر سه قوه با هم هماهنگ و همکاری کنند، امیدی را در مردم ایجاد کرد

کلیباف: سرسختی انقلابی در شرایطی که هر سه قوه با هم هماهنگ و همکاری کنند، امیدی را در مردم ایجاد کرد

روز جدید رئیس شورای اسلامی شهر گفت: اعتقاد به سنت ها و مردم الهی، سرسختی انقلابی، توأم با عقلانیت و همدلی در شرایطی که هر سه قوای کشور با هم هماهنگ و همکار هستند، این امید را در مردم ایجاد کرد که باید از این فرصت استفاده شود. این یعنی مشروعیت زدایی، بن بست و سرخوردگی مردم و مسئولانی که ظرفیت آنها به عنوان پایگاه مادی و نیروی انسانی در کشور نیز وجود دارد و صنعت دفاعی نمونه ای از آن است که با این روحیه در سطح انقلاب اسلامی توانست از سایر بخشها تشخیص دهد که چنین اعتقادی نداشت و نشان داد که آنها به حمایت خارجی معتاد شده اند.

رئیس شورای اسلامی شهر با بیان اینکه تجهیزات دفاعی بازدارندگی موثر کشور را افزایش داده است، گفت: این خودکفایی باعث عزت و شکوفایی و افزایش اعتماد ملی در مردم شده است.

محمدباقر قالیباف روز شنبه در بازدید از نمایشگاه صنعت دفاعی در سازمان صنایع دفاع و در نشستی با حضور سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و جمعی از مسئولان ارشد این وزارتخانه گفت: با تشکر از شما زحمات مردم عزیز وزارت دفاع از خود وزیر تا تشکر از رهبران و فرماندهان و هزاران مجاهد گمنامی که من و شما آنها را نمی شناسیم و بی نام و نشان افتخار می آفرینند و بی شک دنیا و دنیاشان هستند. اجر اخروی در پیشگاه خداوند محفوظ است.

به گزارش ایرنا، رئیس شورای اسلامی شهر با اشاره به بازدیدهای قبلی خود از صنعت دفاعی افزود: همه ما به تجهیزات دفاعی که قدرت بازدارندگی موثر کشور را افزایش داد ارزش و افتخار می کنیم. همچنین مفتخریم که این خودکفایی موجب عزت و شکوفایی و افزایش اعتماد ملی مردم شده است و این در حالی است که این صنعت و نهضت توسعه آن الگویی برای توسعه و پیشرفت کشور در تراز انقلاب اسلامی است.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه تلاش امروز وزارت دفاع و نیروهای مسلح ضامن ایجاد بازدارندگی و جلوگیری از جنگ های آینده است، گفت: دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران برقراری صلح و ثبات و حمایت از مظلومان و مستضعفان است. ما به دنبال گشایش در کشور نیستیم، اما برای همه ما پاسخ محکمی به شرارت و تجاوز داریم، بنابراین حرکت صنایع دفاعی یک حرکت امیدوارکننده است.

قالیباف ادامه داد: دنیا تجربه دارد که پیشرفت اساسی، تغییر بسترها و فناوری های جدید ابتدا در نیروهای مسلح و بخش نظامی کشورهای جهان اتفاق می افتد و سرریز این دانش و فناوری های پیشرفته به مردم منتقل می شود. بخش

رئیس شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه امروز شاهد پیشرفت‌های اساسی در حوزه دفاعی و نظامی هستیم، تصریح کرد: در مجلس تلاش می‌کنیم و تاکید می‌کنیم که دستاوردها و پیشرفت‌های اساسی صنعت دفاعی به کشور منتقل شود. بخش عمومی و کشور برای این امر نیازمند یک پل ارتباطی هموار و مشخص هستیم که مرکز پژوهش های مجلس می تواند در این زمینه کمک کند.

وی در همین زمینه تاکید کرد: اگر این ارتباط به درستی تنظیم شود، خلاء قانونی شناسایی شود و دلیل لزوم کار تبیین شود، می‌تواند منجر به تدوین طرح‌ها و لوایحی شود که پس از آن شاهد ارتقاء و ارتقای آن باشیم. گسترش فناوری وزارت دفاع در نقاط مختلف کشور

قالیباف با بیان اینکه برای افزایش قدرت بازدارندگی، دفاعی و نظامی و پاسخ به هر شر و تجاوزی برای ایران قدرتمند نیازمند قدرت سخت، نرم و هوشمند هستیم، تصریح کرد: اما باید بدانیم و باور داشته باشیم که اساس و دکترین بر ماست. دفاع مردم هستند و قلوب و اعتقادات مردم ضامن سربلندی و قدرت ما در کشور است.

رئیس قوه مقننه کشور با یادآوری اینکه دشمنان کودک کش و ظالم مانند رژیم صهیونیستی و آمریکا عظمت ایران اسلامی را در پیوند عمیق نظام و مردم می دانند، گفت: همین را هدف قرار داده اند. مشکل ایجاد شکاف بین نظام و مردم و جنگ اقتصادی و جنگ شناختی یکی از ابزارهای آن است. بنابراین باید به باورهای مردم در همه ابعاد توجه کنیم که این روحیه و حضور مردم در دفاع مقدس است که توانستیم دشمن را ناکام کنیم.

وی ادامه داد: ایمان به سنت های الهی و مردم، سرسختی انقلابی، توام با عقلانیت و همدلی در شرایطی که هر سه قوای کشور با هم هماهنگ و همکار هستند، این امید را در مردم ایجاد کرد که باید از این فرصت استفاده کرد تا دشمن نبايد به هدف خود برسد و مردم و مسئولاني را كه ظرفيت مادي و نيروي انساني در كشور نيز وجود دارد و صنعت دفاعي نمونه اي از آن است، با اين روحيه، نااميد كرد. انقلاب اسلامی توانست خود را از سایر بخش هایی که چنین اعتقادی نداشتند متمایز کند و نشان دهد که از حمایت خارجی رنج می برند.

رئیس شورای اسلامی شهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروهای مسلح به ویژه وزارت دفاع از جمله شهید چمران، شهید نامجو و شهید فخری زاده خاطرنشان کرد: صنایع دفاعی می تواند مسیر شکوفایی، معیشت و توسعه را در سطح کشور فراهم کند. انقلاب اسلامی با رویکرد کنونی آن.

دیدگاهتان را بنویسید