سیزدهمین سرسختی دولت در برچیدن صف های تحقیرآمیز کالا/ آغاز آزادسازی پول های حصری، شکوه دولت را به تصویر می کشد.

ساعت: 13:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783881

عبدالمجید شیخ گفت: جدیت دولت سیزدهم و سرسختی آن در جلوگیری از فساد موجب رفع برخی گره ها و موانع اقتصادی شده و صحنه های تحقیرآمیز دولت قبل از جمله تامین کالاهای اساسی برداشته شده است. . برچیده شود.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالمجید شیخ، کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه در گفتگو با عصر هامون گفت: جدیت دولت سیزدهم و سرسختی آن در جلوگیری از فساد، برخی گره ها و موانع اقتصادی دولت قبل و صحنه های تحقیرآمیز مانند تامین امنیت اولیه را از بین برده است. کالاها “برچیده شود.

وی ادامه داد: البته در درازمدت نظام توزیع با اقدامات مهمتر و پایدارتر نیاز به اصلاح دارد، اما شرایط موجود نتیجه صلابت، جدیت، رفع برخی موانع و رفع برخی گره های اداری است که باز شده است. بالا . . “

این کارشناس با اشاره به تلاش دولت برای جلوگیری از چاپ پول و ایجاد نقدینگی با وجود کسری بودجه زیاد و خالی بودن خزانه، گفت: در سه ماهه اخیر کاهش تورم را شاهد نبوده ایم و شاهد آن بوده ایم.

آغاز انتشار پول بلوکی و قدرت دولت

وی همچنین با اذعان به آغاز آزادسازی پول های بلوکه شده ایران گفت: این نشان دهنده جدیت، صلابت، سرسختی و تبر دولت سیزدهم است. جلوگیری از دزدی دریایی توسط آمریکایی ها، کسانی که پول ما را مسدود کردند از ترس سم رها شده اند.

شیخ تاکید کرد: از سوی دیگر برنامه دولت برای توسعه روابط دوستانه، صمیمانه و صادقانه با سایر کشورها موثر است و آغاز آزادسازی پول بلوکی تحت تاثیر این اقدامات بوده است.

الحاق به پیمان شانگهای جامعه را امیدوار کرده است

وی گفت: الحاق به معاهده شانگهای یکی از اتفاقات خوبی است که در دولت سیزدهم شاهد آن بوده ایم. بهره مندی مردم از مزایای این رویداد مهم مستلزم گشایش و اجرای اقداماتی برای تسهیل مبادلات با اعضای شانگهای است. اما گشایشی که با عضویت ایران در این پیمان ایجاد شد، توانسته امیدی را در اذهان و باورهای عمومی ایجاد کند و انتظارات تورمی را در جامعه کاهش دهد.

این استاد دانشگاه درباره ارتباط صمیمانه رئیس جمهور با مردم گفت: این ویژگی آیت الله رئیسی باعث شد اکثریت مردم به ایشان رای بدهند چون می دیدند ایشان مردی مخلص و مددکار هستند که اصلاً آرزوی ریاست جمهوری را نداشتند. اما در راه خدمت به نام خدا تلاش می کند.» و با اینکه به تمام مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور آگاهی کامل داشت، بر سر کار آمد و زیر بار سنگین این مسئولیت شانه خالی کرد.

وی افزود: رئیس جمهور در بازدید از مناطق مختلف نشان داد که به عدالت اجتماعی، منطقه ای، اقتصادی، فقر، فقرزدایی، کاهش فاصله طبقات اجتماعی، اشتغال جوانان، ازدواج و حل مشکلات اجتماعی توجه ویژه دارد و صمیمانه و به «جهاد خدمت می‌کند، این رویکرد، حیثیت، هیمنه و هیبت دولت را نه تنها در کشور، بلکه در نزد دشمن، آشنا و غریب، بالا برده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید