آمریکا: آزادسازی پول های بلوکه شده ایران صحت ندارد/ خبری از آغاز مذاکرات نداریم

آمریکا: آزادسازی پول های بلوکه شده ایران صحت ندارد/ خبری از آغاز مذاکرات نداریم

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره اطلاعات جدید از مذاکرات وین که برای مدتی تا دستور دیگری مبنی بر برگزاری به زودی جلسه به حالت تعلیق درآمد، گفت. وی در پاسخ به این سوال که آیا ایالات متحده وجوه بلوکه شده ایران را آزاد کرده است و آیا هیچ یک از متحدانش بخشی از وجوه بلوکه شده ایران را آزاد کرده اند یا خیر، گفت: همه تحریم های ما همچنان پابرجا هستند و به قوت خود باقی خواهند ماند. در بازگشت متقابل به الحاق به برجام، شنیدن برخی گزارش‌های نادرست و کاملاً نادرست، نه تنها در مورد تحریم‌ها یا لغو تحریم‌ها، بلکه در مورد این موضوع و تلفیق آن با ادعاهای نادرست توافق، مایه تاسف بود. موضوع. [آزادی] زندانیان

پرایس ادامه داد: واقعیت این است که متاسفانه هیچ خبری برای اعلام افتتاحیه نداریم [در مذاکرات] ما نداریم

وی گفت: هرگونه اطلاعات در مورد زندانیان ما در ایران مستقیماً توسط وزارت امور خارجه ارائه خواهد شد. ما آگاه هستیم که اطلاعات غلط زیادی منتشر شده است.» از همه می‌خواهیم مراقب این گزارش‌ها باشند. اما آنچه اکنون مسلم است این است که دو مسیر موازی برای ایران وجود دارد، یکی در چارچوب مذاکرات متقابل وین برای بازگشت کامل به اجرای کامل برجام و دیگری آزادی هر چهار شهروند آمریکایی زندانی در ایران.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: متاسفانه هیچ یک از این مذاکرات در این مرحله موفقیت آمیز نبوده است. هر گونه گزارشی بر خلاف آن، مانند موردی که شما اشاره کردید، حاکی از آن است که پول ایران در حساب های مسدود شده کشورهای ثالث است.[طرف سوم تحریم‌های آمریکا] آنها اشتباه می کنند، نه شرکای ما این پول را به ایران دادند و نه آمریکا اجازه داد و یا تایید کرد که این پول بلوکه شده است.

وی در پایان گفت: ما به توسعه این مذاکرات با نهایت فوریت ادامه خواهیم داد. ما از ایران می خواهیم که همین کار را بکند. از ایران می‌خواهیم به بیکر و سیامک نمازی، عماد شرقی و مراد طاهباز که شهروند آمریکا هستند اجازه دهد به کشور خود و نزد بستگان خود بازگردند.

دیدگاهتان را بنویسید