خبر خوب از آزادسازی پول های بلوکه شده ایران/ دیپلماسی ایرانی در دولت سیزدهم جدی تر می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اکبر کریمی نماینده اراک کمیجان و هنداب در مجلس یازدهم در گفتگو با دیار آفتاب ؛ درباره آزاد شدن پول های بلوکه شده کشورمان در کشورهای دیگر گفت: در سال های پس از پیروزی انقلاب و حتی … قبل از امروز احزاب ادعاهایی داشتند که حل نشده باقی مانده است.

وی افزود: به عنوان مثال وام هایی از رژیم گذشته به کشورهای مختلف از جمله مصر، فرانسه، انگلیس و … داده شد که برخی از آنها هنوز بازپرداخت و بازپرداخت نشده است. ما از برخی کشورها مطالبات دیگری هم داریم که چندین سال است پرداخت نشده است، مانند خرید تجهیزات نظامی از آمریکا و انگلیس در رژیم گذشته که با وجود پرداخت پول اما تحویل ندادن تجهیزات به ایران و پول ایران در آنجا مسدود شد. ..

کریمی ادامه داد: البته در سال های اخیر تلاش هایی برای محکومیت این کشورها در دیوان بین المللی انجام شده که به عنوان مثال انگلیس باید این پول را می پرداخت. علاوه بر این، درخواست هایی از برخی کشورها داریم که به دلیل تحریم ها به ایران پرداخت نشده است. مثلاً ما نفت به دولت صادر کرده ایم و پول آن پرداخت نشده است.

وی گفت: به عنوان مثال در کشورهایی مانند کره جنوبی، چین و هند منابع را مسدود کرده ایم. بنابراین دولت موظف است با استفاده از ابزارهای دیپلماتیک و سایر ابزارها، این کشورها را برای دسترسی به منابع ارزی ما تحت فشار قرار دهد.

کریمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت سیزدهم، جفا به دستگاه دیپلماسی کشورمان جدی‌تر شده و می‌بینیم که اخیراً خبرهای خوبی مبنی بر آزادسازی پول‌های بلوکه شده خود از انگلیس شنیده‌ایم و امیدواریم اینها تلاش ها در اسرع وقت نتیجه خواهد داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید