آیا پولی که ایران از انگلیس پس گرفت در عمان ماند؟ / سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: بالاخره مذاکرات انجام شد; مهم این بود که پول بلوکه شده از کشور مبدا آزاد شود

آیا پولی که ایران از انگلیس پس گرفت در عمان ماند؟  / سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: بالاخره مذاکرات انجام شد;  مهم این بود که پول بلوکه شده از کشور مبدا آزاد شود

روز جدید محمود عباس زاده گفت: ما به نوعی با کشورهای منطقه در حال همکاری هستیم و برخی از کشورهای همسایه در حال رایزنی و میانجیگری برای دریافت درخواست های ما هستند. مهم این بود که پول بلوکه شده از کشور مبدا آزاد شود. «فکر نمی‌کنم در مراحل بعدی به‌ویژه با همسایگان مشکلی داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس نمایندگان گفت: ما به نوعی با کشورهای منطقه همکاری می کنیم و برخی کشورهای همسایه در حال رایزنی و میانجیگری برای دریافت درخواست های ما هستند. حدود 400 میلیون میلیون از بدهی بریتانیا از منبع آزاد شده است. رسیدن به مقصد آنقدر که خواهیم بود سخت نیست.»

محمود عباس زاده در گفتگو با «انتخاب» درباره پرداخت بدهی انگلیس به ایران از طریق عمان، گفت: به نوعی با کشورهای منطقه در حال همکاری هستیم و برخی کشورهای همسایه در حال رایزنی و میانجیگری برای دریافت درخواست های ما هستند. مهم این بود که پول بلوکه شده از کشور مبدا آزاد شود. «فکر نمی‌کنم در مراحل بعدی به‌ویژه با همسایگان مشکلی داشته باشیم.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که این پول چگونه باید از عمان وارد کشور شود، گفت: در نهایت مذاکرات انجام شد. ما برای آزادسازی اموالمان به ویژه در صورت بلوکه شدن یک سری کارها را شروع کرده ایم.»

عباس زاده ادامه داد: مذاکرات و رایزنی های مستمری را آغاز کرده ایم و بر اساس موازین حقوق بین الملل عمل کرده ایم. طبق مذاکرات وین، یکی از موضوعاتی که دیپلمات های ما به طور جدی به آن پرداختند، موضوع آزادسازی پول ما بود. حتی بارها به آنها گفته ایم که اگر وظیفه شناس هستید اقدام کنید و بخش قابل توجهی از پول بلوکه شده ما را آزاد کنید. ما نیز معتقدیم که این نشان از حسن نیت و جدیت شماست. این اتفاق برای بریتانیا افتاد.

سخنگوی کمیته امنیت ملی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: حدود 400 میلیون از بدهی بریتانیا آزاد شده است. ما برای رسیدن به مقصد آنقدر که بخواهیم مشکل نداریم. مهم این است که ما کار هماهنگ، قانونی، مستدل و عاقلانه را برای بازگرداندن این پول آغاز کرده ایم و نتیجه می دهد.»

دیدگاهتان را بنویسید