توافق ایران و آمریکا برای آزادسازی اموال بلوکه شده


ساعت: 19:53
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820760

رسانه های عربی به نقل از منابع نزدیک به مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا می گویند ایران و آمریکا در آستانه توافق هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ العربی الجدید به نقل از منابع نزدیک به مذاکرات گفت: ایران و آمریکا در آستانه رسیدن به توافقی هستند که بر اساس آن واشنگتن برخی از دارایی های بلوکه شده ایران را در خارج از کشور آزاد می کند. . .

بر اساس گزارش رسانه ها، با وجود اختلافات مداوم بر سر احیای برجام، توافق ایران و آمریکا برای آزادسازی بخشی از اموال بلوکه شده ایران در ازای آزادی سه ایرانی-آمریکایی رو به اتمام است.

پایگاه خبری العربی الجدید به نقل از منابع آگاه گزارش داد که ایران و آمریکا در مسیر رسیدن به توافقی هستند که واشنگتن را از برخی از دارایی های بلوکه شده ایران در خارج از کشور آزاد می کند و در ازای آن سه دارایی ایرانی-آمریکایی ایران را آزاد می کند. زندان

منابعی که نخواستند نامشان فاش شود، گفته‌اند در صورت عدم بروز مشکلات جدید، این توافق در چند روز آینده اجرایی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، آمریکا با آزادسازی 7 میلیارد دلار از دارایی های ایران در کره جنوبی در ازای آزادی سه ایرانی-آمریکایی به نام های مراد طاهباز، سیامک نمازی و پدرش محمد بیکر نمازی موافقت کرده است.

منابع گفتند که ملک تخلیه شده به حسابی در خارج از ایران واریز می شود و ایران به صورت نقدی به آن دسترسی نخواهد داشت و از آن برای خرید کالاهای اساسی استفاده خواهد کرد.

به گفته این منابع، مذاکرات برای تمدید معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای (NPT) در حال انجام است که البته هنوز نزدیک به این معاهده نیست و طرفین تا حل اختلافات خود فاصله زیادی دارند و توافق برای آزادی به آزادسازی رسید. شهروندان آمریکایی وین در آینده نزدیک موفق نخواهند شد.

منابع می گویند دولت آمریکا «تقریباً» با حذف سپاه از فهرست گروه های تروریستی آمریکا موافقت کرده است، اما با لغو تحریم ها مخالف است و به شدت با حذف سپاه از فهرست گروه های تروریستی مخالف است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید