بدون همکاری دستگاه ها امیدی به بهبود وضعیت کرونا نیست/ نگران بازگشایی مدارس هستم

ساعت: 10:42
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1785977

معاون بهداشت وزارت بهداشت با ابراز نگرانی از بازگشایی مدارس و احتمال اوج گیری بیماری عروق کرونر گفت: این نگرانی دیدگاه شخصی من است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کمال حیدری با اشاره به ابلاغیه سرپرست وزارت آموزش و پرورش مبنی بر حضور اجباری دانش آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه اول در کلاس های درس گفت: اگر این پروتکل ها رعایت نشود و همه دستگاه ها کار نکنند نمی توان امیدوار بود. شرایط کرونری “کشور بهتر خواهد شد.

وی افزود: یکی از دغدغه های من بحث بازگشایی مدارس و دانشگاه هاست. اگر واقعاً دستورالعمل ها را رعایت نکنیم و جدی نگیریم، ممکن است شرایط بدی را تجربه کنیم.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: اکنون شرایط کرونا در کشور بسیار خوب است و اگر با تعویق این شرایط را از دست بدهیم، با افزایش آمار کرونا دوباره شیرینی این لحظات را تلخ خواهیم کرد.

حیدری ادامه داد: باید زندگی با تاج را بیاموزیم و بنابراین سعی کنیم دستورالعمل ها و پروتکل ها را رعایت کنیم.

قائم مقام وزیر بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا در ستاد کشوری کرونا نگرانی ها و نگرانی های خود را بیان کرده اید و بازخوردها را بیان کرده اید، گفت: در تمامی جلسات ستاد ملی کرونا یکی از وظایف ما مطرح کردن است. مسائل مربوط به پیشگیری. ” و احتمالات و همچنین ارائه استراتژی های مشخص شده در کمیته علمی ملی علیه کووید 19. به همین دلیل است که ما این نگرانی را به صراحت به ستاد ملی کرونا گزارش داده ایم.

حیدری مسئولیت رعایت پروتکل ها در مدارس را بر عهده مدرسه دانست و افزود: کلاس های درس باید با حداقل ظرفیت طراحی شود و پروتکل ها اعم از تهویه، ماسک و … رعایت شود.

وی گفت: وظیفه اصلی رعایت پروتکل ها به وزارت آموزش و پرورش است، نظارت عالی هم داریم و اگر تخلفی صورت بگیرد بررسی می شود.

حیدری تاکید کرد: مدارس باید حضور دانش آموزان در کلاس های درس را به ناظران بهداشتی خود اطلاع دهند.

انتهای پیام/
منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید