پرسپولیس بهترین تیم ایرانی آسیاست

در این رده بندی تیم استقلال تهران با 1586 امتیاز در رده پنجم آسیا، 141 جهان و دوم ایران و سپاهان با 1573 امتیاز در رده هفتم آسیا، 157 جهان و سوم ایران قرار گرفتند.

در بین 3 تیم ایرانی برتر رنکینگ جهانی و آسیایی در یک سال گذشته تنها پرسپولیس با افت در رنکینگ جهانی مواجه شد و استقلال تهران و سپاهان روند صعودی را آغاز کردند. همچنین با توجه به اینکه 4 تیم از قاره آسیا در جام باشگاه های جهان حضور دارند و با توجه به اینکه الهلال عربستان صدرنشین آسیا است، تیم النصر با 1618 امتیاز در رده دوم آسیا قرار دارد و در رده 107 نیز قرار دارد. جهان است و بهترین شانس برای قطعی شدن حضور خود در این مسابقات به عنوان تیم سوم آسیا را دارد.

طبق قانون فیفا، قهرمان دو سال اخیر لیگ قهرمانان آسیا (الهلال عربستان سعودی و ژاپن)، قهرمان فصل 2023-24 لیگ قهرمانان اروپا و تیم برتر آسیا در پایان 2023 می تواند در مسابقات قهرمانی باشگاه های جهان شرکت کند که با توجه به امتیازات و بازی ها تا پایان سال 2023 بعید است که پرسپولیس و استقلال بتوانند به رده دوم رده بندی باشگاهی آسیا برسند. سپاهان که در مرحله حذفی قرار دارد برای حضور در جام باشگاه ها کار سختی خواهد داشت زیرا شاگردان ژوزه مورائیس تنها با قهرمانی در آسیا می توانند به جام جهانی راه پیدا کنند.

لازم به ذکر است تراکتورسازی تبریز پس از 3 تیم پرسپولیس، استقلال و سپاهان در رده سی و سوم آسیا و چهارمین تیم برتر ایران شناخته شده است. منچسترسیتی، رئال مادرید و اینتر به ترتیب از رتبه های اول تا سوم رده بندی جهانی هستند.