پرسپولیس – تراکتور، 3-0 به سود قرمزها / متخلفان جریمه و مجازات شدند


زمان: 19:52
تاریخ انتشار: 1401/03/16
کد خبر: 1844041

اعلام رای کمیسیون انضباطی مسابقات نیمه تمام تبریز

طبق اعلام کمیسیون انضباطی فدراسیون فوتبال، دیدار پرسپولیس و تراکتور 3 به سود سرخپوشان تهرانی صفر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کمیسیون انضباطی فدراسیون فوتبال پس از کش و قوس های فراوان رای خود را برای دیدار نیمه تمام تراکتورسازی و پرسپولیس اعلام کرد. با این تصمیم پرسپولیس در این دیدار با نتیجه 3 بر صفر پیروز شد.

در تصمیم کمیسیون انضباطی فوتبال آمده است:

1- در خصوص تخلفات باشگاه تراکتورسازی تبریز در پرتاب اشیا (از جمله سنگ و بطری آب)، استفاده از لیزر و استفاده از الفاظ توهین آمیز توسط تماشاگران و همچنین نقض اصول کلی رفتاری با ورود دقیق به ورزشگاه. بر اساس مواد 84، 85 و 86 آئین نامه انضباطی مصوب 1397، باشگاه میزبان موظف است و موظف است کلیه اقدامات لازم را برای برگزاری مسابقه مطابق با استانداردهای امنیتی و با رعایت مقررات مربوط به برگزاری مسابقات انجام دهد. برخلاف قانون برای تماشاگران، عمدی یا غیرعمدی یا به دلیل سازماندهی نادرست مسابقه است. باشگاه میزبان مسئول تمام اعمال و رفتار تماشاگران است و مسئولیت حفظ نظم و امنیت داخل و خارج از ورزشگاه قبل، حین و بعد از مسابقه را بر عهده دارد. باشگاه به عنوان مسئول نیمه تمام کردن بازی از دقیقه 71 به بعد، به دلیل عدم اطمینان در انجام آن، مستند به مواد 51 و 62 آیین نامه انضباطی است، در حالی که باشگاه با نتیجه 3 بر 0 بازنده اعلام کرد. مبلغ 3 میلیارد و پانصد مایل ون ریال جریمه نقدی و همچنین طبق ماده 118 آیین نامه انضباطی به محرومیت تماشاگران در دو بازی در ورزشگاه خانگی که به مدت یک سال به مدت یک سال محروم است محکوم شد. صدور این رای موجب رفع اثر دستور موقت خواهد شد و در صورت تخلف تماشاگران منتسب به این باشگاه در مسابقات آتی در ورزشگاه خانگی، محرومیت تعلیقی اعمال خواهد شد.

2- با توجه به تخلف امید عالیشاه بازیکن تیم پرسپولیس مبنی بر تحریک علنی موضوع ماده 60 مقررات انضباطی فوق، طبق ماده 94 این آیین نامه به دلیل نداشتن سابقه انضباطی. از همراهی تیمش در مسابقات رسمی محروم شد و سال جاری به پایان می رسد و 600 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می شود.

3- با توجه به تخلف سعید آقایی بازیکن پرسپولیس مبنی بر بدرفتاری با اشخاصی غیر از مسئولان مسابقه مذکور مستند به ماده 54 مقررات انضباطی به پرداخت 300 میلیون ریال جریمه نقدی. و به دلیل همراهی تیمش در مسابقات رسمی به یک سال حبس محکوم شد.

4- محمد مسلم پور و حامد پاکدل بازیکنان تراکتورسازی و پرسپولیس به استناد ماده 54 آئین نامه انضباطی هر یک از بازیکنان مذکور به پرداخت 250.000.000 ریال جریمه نقدی برابر ماده 94 محکوم خواهند شد. با عنایت به ثبت این گونه تخلفات توسط تماشاگران دو تیم از جمله موضوع پرونده 408 مورخ 12.12.1398 این کمیته و به منظور جلوگیری و جلوگیری از تکرار موارد و تخلفات مشابه و جدی تر در مسابقات بین دو تیم. تراکتور و پرسپولیس و با توجه به مسئولیت تضامنی باشگاه های این دو تیم در قبال رفتار هواداران و بازیکنان خود طبق ماده 50 آئین نامه انضباطی، تصمیم به برگزاری بازی های دو تیم در تمامی مسابقات فصل آینده گرفته شد. اعم از لیگ برتر و جام حذفی یک جام ورزشگاه های خانگی بدون حضور تماشاگر طبق ماده 40 آیین نامه انضباطی صادر می شود. همچنین رفتار ورزشی و انسان دوستانه ارتاگرول ساغلام سرمربی و مهدی کیانی بازیکن تراکتورسازی و رامین رضایان بازیکن پرسپولیس در راستای کاهش تخلفات و جلوگیری از تصادف و تلاش برای بازی جوانمردانه مورد ارزیابی قرار گرفت و مورد ارزیابی قرار گرفت.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید