پرسپولیس ربطی به این وضعیت آسیایی ندارد

یکی از نکات بحث برانگیز در لیست کلانوی قرار گرفتن نام علیرضا علیزاده در میان هافبک های تاثیرگذار و حتی مهاجمان تیم ملی است. بازیکنی که فصل گذشته 23 بازی در پست هافبک دفاعی گلگره انجام داد و یک گل به ثمر رساند. میلاد سرلک از نظر آماری و کارایی وضعیت بهتری نسبت به این بازیکن دارد. شایان ذکر است، سرلک دو سال از علیزاده 30 ساله کوچکتر است و بازی های ملی بیشتری در فوتبال خود با پرسپولیس و تیم ملی دارد. در هر صورت با مرتضی کرمانی مقدم صحبت کردیم تا بهتر و کاملتر به این موضوع بپردازیم. مهاجم اسبق پرسپولیس و تیم ملی به سوالاتی درباره مسائل مختلف مربوط به تیم ملی و پرسپولیس پاسخ داد.

باید به نظر سرمربی تیم ملی احترام گذاشت

کرمانی مقدم در ابتدای صحبت های خود با احترام به نظر امیر گلنوی گفت: هر بار که لیست تیم ملی اعلام شده انتقاداتی را به همراه داشته و این بار نیز شاهد همین موضوع هستیم. اما واقعیت این است که سرمربی تیم ملی بازیکنان را با تفکر خودش انتخاب می کند و قابل نقد نیست. زمانی می توان از سرمربی تیم ملی انتقاد کرد که بازیکنان مورد نظر او نتوانند عملکرد خوبی در تیم ملی داشته باشند و بازیکنان بهتر کنار گذاشته شوند. در این صورت هر انتقادی صحیح است. در شرایط فعلی باید دید در سر سرمربی تیم ملی چه می گذرد و چه برنامه ای برای استفاده از نفراتی که به اردو فراخوانده است، دارد.»

من از برخی از نام ها تعجب کردم

وی افزود: به شخصه وقتی اسامی تیم ملی را دیدم از قرار گرفتن برخی اسامی در لیست تعجب کردم و در عین حال از عدم حضور چند بازیکن در این لیست متعجب شدم. با این حال از پرسپولیسی ها که قهرمان دو جام هستند و در 10 بازی اخیر خود پیروز شده اند، جا برای دعوت افراد بیشتری به اردو وجود داشت. 4 بازیکن برای تیمی که دو جام برده خیلی مناسب نیست. ضمن اینکه پرسپولیس در سال های اخیر همیشه حداقل 6 نماینده در تیم ملی دارد. به عنوان مثال علی نعمتی در نیم فصل دوم در پست دفاع چپ جزو بهترین بازیکنان پرسپولیس بود. یا میلاد سرلک که به نظرم بهترین هافبک دفاعی لیگ است. سروش رفیعی هم که به عنوان یک هافبک مدرن نقش زیادی در موفقیت پرسپولیس در این فصل به خصوص در نیم فصل دوم داشته است. حتی سعید صادقی که اخیرا خیلی خوب بوده. اما یک چیز خیلی تعجبم کرد و آن اینکه نام شهریار مغانلو در لیست تیم ملی نیست. او بهترین مهاجم لیگ بود و توانست آقای گل شود. از نظر بدنی شرایط بسیار خوبی دارد. نمی دانم شاید گالنووی در حمله به سردار آزمون و مهدی طارمی تکیه می کند و بقیه بازیکنان برایش مهم نیستند. همانطور که گفتم در هر شرایطی باید به نظر سرمربی تیم ملی احترام گذاشت.

قرمز و آبی ملاک انتخاب قلانوی نیست

این پیشکسوت فوتبال ایران همچنین خاطرنشان کرد: در فضای مجازی می بینم که هواداران پرسپولیس از کالنووی برای لیست تیم ملی ناراحت هستند اما شخصا بعید می دانم که به دلیل سهمیه بندی استقلال و پرسپولیس را در تیم ملی تساوی داده باشد. گالنویی سال ها در این فوتبال بازی کرده و مربیگری کرده و به خوبی می داند که چگونه عمل کند. او به عنوان مردی که باید پاسخگوی نتایج تیم ملی باشد، برای انتخاب بازیکنانش به دنبال قرمز یا آبی نخواهد بود. به نظرم تساوی در سهمیه فعلی دو تیم یک اتفاق بود. تاکید می کنم تا تیم ملی وارد تورنمنت مهمی نشود نمی توان این تیم را با هدایت کلانوی قضاوت کرد.

پرسپولیس نباید این شرایط را داشته باشد

کاپیتان باسابقه پرسپولیس با انتقاد از وضعیت به دست آمده برای این تیم پس از کسب دو جام، گفت: واقعا تعجب می کنم که پرسپولیس دو جام قهرمانی را کسب کرده است اما هنوز مشخص نیست فصل آینده چه کسی سرمربی و مدیرعامل آن خواهد بود. این در حالی است که وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی در تلاش هستند تا برنامه ها و سیاست های خود را در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اجرا کنند و این دو باشگاه را بلاتکلیف رها کرده اند. یک باشگاه پرسپولیس برای اینکه این باشگاه دیگر وقت تلف نکند، نظر من این است که چرا وزارت یا سازمان باید به فکر مدیرعامل دیگری برای پرسپولیس باشد که عملکرد رضا درویش در این باشگاه خوب است.» در شرایط فعلی باید حمایت کنند. که بتواند تیم خوبی برای لیگ قهرمانان آسیا بسازد.

یحیی باید انتخاب اول و آخر پرسپولیس باشد

وی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان نباید کادرفنی پرسپولیس را تغییر داد، تصریح کرد: یحیی سه، چهار سال است که هدایت این تیم را برعهده داشت و در این فصل هر دو جام را به دست آورد. در چنین شرایطی فکر کردن به مربی دیگری اشتباه است. برعکس، باید شرایطی فراهم شود تا یحیی آرام و آرام بماند. قبول دارم که او خسته است و فصل سختی را پشت سر گذاشت، اما این مهمترین چیز در مربیگری است. به خصوص در تیم بزرگی مثل پرسپولیس همیشه و در هر شرایطی باید خواسته های هواداران را برآورده کنید. هواداران و بازیکنان قطعا موافق ماندن یحیی هستند. بنابراین شرم آور است که این تیم را که تیم موفقی بود لمس کنیم.

قوانین دست و پای پرسپولیس را می بندد

کارشناس فوتبال کشور با انتقاد از قوانین اتخاذ شده برای تیم های لیگ برتری به ما گفت: خنده دار است که تیم های عربی برای جذب ستاره های فوتبال جهان تلاش می کنند اما در ایران قوانینی را وضع می کنند که مانع از ورود بازیکنان خوب خارجی به فوتبال ما می شود. از طرفی برای بازیکنان داخلی سقف تعیین کردند تا تعدادی از بازیکنان به دنبال خروج از فوتبال ایران باشند. با این روش انتظار داریم نمایندگانمان در لیگ قهرمانان با تیم های الهلال، اتحاد، السد و… رقابت کنند. اگر این قوانین تغییر نکند، شک نکنید پرسپولیس در آسیا حرفی برای گفتن نخواهد داشت. تیم های ما اگر می خواهند در آسیا موفق شوند باید 4-5 بازیکن خوب خارجی بخرند. کدام بازیکن خارجی با کیفیت حاضر است با قرارداد ریالی به ایران بیاید؟ با این قوانین فقط تیم هایمان را برای حضور در آسیا تضعیف می کنیم. یحیی نیز حق شکایت از این قوانین را دارد. به این ترتیب او بازیکنانی مانند گلچیانی را از دست می دهد. حداقل این بود که مسئولان و تصمیم گیران قوانین بهتری برای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان اندیشیدند. «در مورد سقف بودجه شک نکنید. تیم‌های صنعتی قوانین را به نوعی دور می‌زنند، اما پرسپولیس و استقلال که دولت‌های ایالتی هستند، باید سقف بودجه را رعایت کنند و اینجا هم این دو باشگاه هستند که ضرر می‌کنند.»

دیدگاهتان را بنویسید