پرسپولیس چگونه این ستاره را خرید؟ پول کلان یک وسوسه است

پرسپولیس چگونه این ستاره را خرید؟  پول کلان یک وسوسه است

یورگن لوکادیو در سال 2011 در سن 17 سالگی با پی اس وی آیندهوون خوش درخشید. این درخشش فقط به دوشنبه شب ها محدود نمی شد، زمانی که او همیشه در تیم دوم گل می زد. او بعداً این روند را در تیم اصلی ادامه داد، تیمی که سه عنوان قهرمانی داخلی را به دست آورد و تا رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان در فاصله زیادی بود.

لوکادیا این شانس را داشت که شرایط را برای PSV مقابل اتلتیکو مادرید تغییر دهد، اما در نهایت در فینال جام جهانی 1978 نقش راب رنسنبرینک را بازی کرد. ضربه ای که به تیرک دروازه برخورد کرد می توانست حرفه او را به طور قابل توجهی تغییر دهد.

لوکادیا که زمانی لقب «دوشنبه شب مسی» را به خود اختصاص می‌داد، دیروز به پرسپولیس ایران پیوست، باشگاهی که قرار است دستمزد هنگفتی دریافت کند.

گفته می شود دستمزد او در این باشگاه سالیانه دو میلیون یورو (براساس ارزش گذاری در بازار نقل و انتقالات) است و این یکی از دلایل عدم بازگشت او به لیگ هلند است. نایمخن نیز علاقه زیادی به جذب او داشت، اما در نهایت نتوانست این انتقال را تکمیل کند. PSV دیگر جزو مشتریان این بازیکن نبود، اما زندگی حرفه ای او همچنان در این باشگاه دنبال می شود.

آیندهوون این بازیکن را در بهترین زمان ممکن فروخت. برایتون در ابتدای سال 2018 پیشنهادی 17 میلیون یورویی برای این بازیکن ارائه کرد و مارک براندز، مدیر فنی وقت پی اس وی با این پیشنهاد موافقت کرد. با این حال، بخشی از این مبلغ به بند های پاداش مرتبط بود و برایتون در نهایت تنها شش میلیون یورو پرداخت کرد زیرا لوکادیو تنها سه گل در لیگ برتر در فصل بعد به ثمر رساند.

او سپس به صورت قرضی در هوفنهایم، سینسیناتی و بوخوم بازی کرد و برای آن تیم ها گل زد، اما هرگز نتوانست به اوج خود بازگردد.

بدشانسی نقش مهمی در زندگی حرفه ای لوکادیا داشت زیرا او در PSV درخشید و 45 گل برای این تیم به ثمر رساند. این مهاجم قرار بود اولین بازی ملی خود را در جریان بازی هلند مقابل آلمان در نوامبر 2015 انجام دهد که به دلیل تهدید به بمب گذاری لغو شد.

بعد از مصدومیتی که گریبان این بازیکن را گرفت، دیگر فرصتی برای حضور در تیم ملی پیدا نکرد و به این ترتیب شانس پوشیدن پیراهن تیم ملی را از دست داد و این افتخار را به دوران حرفه ای خود اضافه کرد.

هواداران آیندهوون پس از حذف PSV از لیگ اروپا در مرحله مقدماتی مقابل اوزیک کرواسی در اواسط سال 2017 به شدت از این بازیکن انتقاد کردند. اظهارات او مبنی بر اینکه آماده شدن بازیکنان برای آن مسابقه دشوار است، بازیکنان را ناراحت کرد.

این جمله عواقب زیادی برای او داشت و هواداران را علیه لوکادیا برانگیخت. با این حال، او مهارت های خود را در زمین نشان داد و یک گل زیبا مقابل ویتسه به ثمر رساند تا به پی اس وی کمک کند تا عنوان قهرمانی لیگ در سال 2018 را به دست آورد، اگرچه او فرصتی برای حضور در جشن قهرمانی به دلیل خارج شدن از پنجره نقل و انتقالات پیدا نکرد. از این باشگاه جدا شد

ماجراجویی او پیش از این به پرسپولیس، یکی از موفق ترین باشگاه های آسیایی و بهترین باشگاه ایران رسیده است. شاید این یک چالش ورزشی خوب برای او در تهران باشد. لوکادیا شش ماه پیش در بوخوم گفت که ترجیح می‌دهد به لیگ بزرگتر برود تا به هلند برود.

اما همه چیز برای او طور دیگری رقم خورد. او در ماه نوامبر 29 ساله می شود و حالا یک سال از دوران فوتبال خود را در خاورمیانه با دستمزدهای بالا می گذراند، کاری که اکثر بازیکنان انجام می دهند و به نظر می رسد موضوعی رایج در بین بازیکنان اروپایی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید