پرورش استفاده از فضای مجازی با “گشت رایگان” / آگاهی از آسیب های نوظهور خانواده های امروزی

زمان: 11:01
منتشر شده در: 1400/07/28
کد خبر: 1777650

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی یزد گفت

حجت الاسلام صداقت گفت: خانواده های یزدی با شناسایی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در فضای مجازی آشنا هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام مجتبی صداقت ، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا ، اظهار داشت: سوء استفاده از فضای مجازی کارکرد خانواده ها را مختل کرده و به آن آسیب رسانده است. این یک آسیب اجتماعی و روانی است ، بنابراین برنامه ریزی برای شناسایی ، پیشگیری و کاهش این نوع آسیب ضروری است.

وی از ایجاد ویدئوی “گشت رایگان” با موضوع بررسی و آسیب رساندن به فضای مجازی برای خانواده ها خبر داد و گفت: هدف این ویدئو افزایش آگاهی مردم از آسیب های سایبری ، ارتقای سواد رسانه ای ، آموزش و پیشگیری است. این جنایات انجام شده است. در این مجموعه سعی شد استفاده مناسب از این فناوری بر اساس پرونده های واقعی و قربانیان فضای مجازی ارائه شود و امیدواریم انتشار آن در فضای مجازی گامی م toثر برای راهنمایی خانواده ها برای استفاده مناسب از بستر فضای مجازی باشد.

صداقت با اشاره به نقش روزافزون ابزارهای ارتباطی مجازی در زندگی بشر ، افزود: در شرایطی که سوء استفاده از این بستر افزایش یافته است ، آگاهی از جرایم سایبری و آشنایی با کاربران ، خانواده ها از اهمیت کافی برخوردار هستند. اطلاعات مربوط به جنایاتی که ممکن است در فضای مجازی رخ دهد و در صورت لزوم از توصیه های لازم استفاده کنید.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با تأکید بر اینکه استفاده صحیح از فضای مجازی یک فرصت است و کارها را تسهیل می کند ، ادامه داد: این انواع شامل ارسال تصاویر شخصی ، کلاهبرداری در فضای مجازی و باج گیری و سرقت اینترنتی است.

وی ابراز امیدواری کرد که آموزش و فرهنگ شاهد کاهش آسیب های ناشی از سوء استفاده اینترنتی باشد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید