پرونده خروج بایدن از افغانستان به سنا

ساعت: 07:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۵
کد خبر: 1805810

این را اعضای جمهوری خواه کمیته روابط خارجی سنا اعلام کردند

اعضای جمهوری خواه کمیته روابط خارجی سنا روز پنجشنبه گزارشی را در مورد سوء استفاده های جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در افغانستان منتشر کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هیل، در گزارشی که کمیته روابط خارجی سنا منتشر کرد، سناتورها می گویند که دولت بایدن گزارش های استخباراتی درباره تسخیر سریع کابل از کابل را نادیده گرفته است.

سناتورها همچنین می گویند که بایدن حتی درخواست های وزارت خارجه برای خروج از افغانستان را نادیده گرفته است.

سناتور جمهوری خواه جیمز ریش از آیداهو گفت: «علیرغم هشدارهای متعدد مبنی بر اینکه طالبان توانایی تسلط سریع بر افغانستان را دارند، دولت بایدن در برنامه ریزی مناسب برای تخلیه شهروندان ایالات متحده، افغان ها و متحدان آنها شکست خورده است.

سناتور ریش ادامه داد: دولت کمتر از یک روز قبل از سقوط کابل صبر کرد تا تصمیمات کلیدی را در مورد سازماندهی و اجرای عقب نشینی اتخاذ کند که نشان داد این تصمیم خیلی دیر اتخاذ شده است.

سخنگوی کاخ سفید همچنین به گزارش منتشر شده از سوی کمیته روابط خارجی سنا پاسخ داد و گفت: «جمهوری خواهان در این کمیته برای رسیدگی به رفتار ترامپ در افغانستان که شامل تعهد به خروج نیروهای آمریکایی است، کاری انجام نداده اند».

این گزارش پس از آن منتشر شد که دولت بایدن توسط جمهوری خواهان و برخی دموکرات ها در مورد چگونگی خروج از افغانستان بررسی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید